قدس آنلاین- یزد : استاندار یزد گفت : شایسته است زمینه اجرای واگذاری طرح های دولتی به بخش خصوصی با سهولت و آسان سازی فراهم شود

زمینه اجرای واگذاری طرح های دولتی به بخش خصوصی با ید فراهم شود

به گزارش قدس آنلاین از یزد ،سیدمحمد میرمحمدی درجلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به لزوم شفاف سازی مشخصات طرح های آماده واگذاری به بخش خصوصی ، اظهارداشت : در این طرح ها باید امکانات موجود ، تغییر و عدم تغییر کاربری طرح ، میزان آورده دولت در طرح ، نحوه واگذاری و مشارکت بخش خصوصی تبیین شود .

وی افزود : در بخش فروش ، نحوه فروش به صورت مزایده محدود ، مزایده عمومی ویا تعیین قیمت بر اساس نظر کارشناس رسمی دادگستری صورت خواهد گرفت .

عالی ترین مقام اجرایی استان تصریح کرد : باید راههای سرعت بخشیدن واگذاری طرح های دولتی به بخش خصوصی در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز مشخص شود .

میرمحمدی افزود : مدیران دستگاههای دولتی با توجه به مصوبه هیات وزیران و دستورالعمل سازمان مدیریت و برتامه ریزی با اقتدار به واگذاری طرح ها اقدام کرده و ابهامات ضوابط و نحوه واگذاری را با صراحت و به صورت ساده و روان مشخص کنند .

استاندار تصریح کرد : اگر کار به صورت قانونی صورت گرفته و مدیران دستگاهها با دانایی و اقتدار عمل کنند ، هیچ ایرادی نمیتوان به کار گرفت و حتی غرض ورزان نیز تسلیم خواهند شد.

میرمحمدی خاطرنشان ساخت : ارزیابی دستگاهها ی دولتی در طرح واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی ، بر اساس تعداد واگذاری طرح ها است و باید این امر مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به مسئله بهره وری اظهار داشت : موضوع کمبود آب یکی از مسائل مهم استان است که باید درحوزه بهره وری به آن توجه ویژه ای شود .

عدم اختصاص اعتبار دولتی به طرح های آماده واگذاری به بخش خصوصی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد نیز در این نشست تصریح کرد: در سالجاری به 209 طرح آماده واگذاری به بخش غیردولتی اعتبار عمرانی اختصاص نمی یابد.

سید محمدرضا سیدحسینی افزود : واگذاری طرح های دولتی درهیات وزیران مصوب شده و دستگاه ها  موظف به اجرای این مصوبه هستند که در صورت عدم اجرا باید پاسخگو باشند .
وی همچنین با اشاره به برخی ابهام ها در دستورالعمل سازمان مدیریت در خصوص واگذاری طرح های عمرانی دولتی به بخش خصوصی گفت : در این خصوص پیگیری های لازم صورت گرفته است و ابهام ها به زودی مرتفع خواهد شد.

گفتنی است تشریح  بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی ، ارائه گزارش اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در حوزه اقتصاد مقاومتی و بررسی واگذاری پروژه های نیمه تمام عمرانی به بخش غیردولتی و چگونگی ادامه فرآیند کار ؛ دستور کار جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان بود.
 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.