قدس آنلاین: سرپرست فدراسیون ورزش کارگری کشور گفت: یکی از ورزش‌های محبوب در بیرجند، ورزش باستانی است که بسیار ریشه‌دار و پایدار است و موقعیت بسیار خوبی دارد و این نشان از ظرفیت‌های بسیار خوب شهرستان است.

 مشهد میزبان دومین المپیاد ورزش کارگری کشور

امیر حسینی در مجمع عمومی انتخاب رئیس هیأت ورزش کارگری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جامعه کارگری حدود 40 میلیون مخاطب دارد، اظهار داشت: بیرجند شهر محرومی نیست، زیرا اگر کویر و کویرنوردی را حساب کنیم، فضا برای کار و فعالیت در خراسان جنوبی زیاد است.
سرپرست فدراسیون ورزش کارگری با اشاره به هدف وزارت کار در جامعه بیان کرد: وزارت کار به دنبال جامعه پویا و توانمند و شاداب است و ورزش یک پدیده تربیتی است.
 حسینی با اشاره به بیماری دیابت در کشور تصریح کرد: در جامعه 40 درصد مردم دچار چاقی هستند و دیابت در کشور به عنوان یک بیماری خاموش است و درمان دیابت نیازمند هزینه‌های زیادی است، در حالی که با ورزش می‌توان آن را درمان کرد.
وی با اشاره به بودجه ورزشی خاطرنشان کرد: در بخش ورزش بودجه بسیار ناچیز است و در مجموع 600 میلیارد تومان بودجه برای بخش ورزش هزینه می‌شود که این مبلغ برای توسعه ورزش بسیار کم است.
سرپرست فدراسیون ورزش کارگری با اشاره به اینکه فدراسیون ورزش کارگری حدود سه سال است که راه اندازی شده است، یادآور شد: ما تلاش می‌کنیم منابع پایداری را فراهم کنیم و یکی از اولویت‌های ما این است که از استان‌هایی که ظرفیت پایینی دارند حمایت کنیم.
وی با بیان اینکه دومین المپیاد ورزش کارگری در مشهد برگزار می‌شود و امید است بتوانیم المپیاد را در برخی از رشته‌ها بین‌المللی کنیم، افزود: روش انتخاب المپیاد به این ترتیب است که تیم‌های برتر را انتخاب کنیم. خراسان جنوبی نیز باید تلاش کند در این مسابقات حضور برتری داشته باشد و ورزشکاران بیشتری در این رویداد شرکت کنند. یکی از ویژگی‌های سازمان‌های خوب شفافیت، مسؤولیت پذیری و محوری بودن است و ما باید در این راستا خانواده کارگری را تقویت کنیم.
 وی با اشاره به اینکه باید از طریق رسانه‌ها فرهنگ سازی شود، افزود: در کشور برای اینکه ورزش کارگری بیشتر دیده شود، باید در هفته یک برنامه در شبکه ورزش داشته باشیم.
سرپرست فدراسیون ورزش کارگری با اشاره به اینکه باید ورزش‌های بومی در خراسان جنوبی تقویت شود، گفت: شعار ورزش کارگری «ورزش، نشاط و سلامتی» است و باید به این هدف برسیم، زیرا ورزش به برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند و به عنوان یک سرمایه ملی است.
سنجری: در خراسان رضوی با کمبود فضا رو به رو هستیم
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در حاشیه این نشست گفت: در خراسان جنوبی ورزش‌های کارگری با کمبود سالن مواجه هستند.
محمد سنجری افزود: خراسان جنوبی 735 هزار جمعیت دارد و به لحاظ وسعت  10 درصد کشور وسعت دارد. این دو شاخص نشانگر این است که پراکندگی در استان زیاد است و پراکندگی در استان در هر کیلومتر 5 نفر است که این به لحاظ وضعیت اقتصادی وضعیت خوبی ندارد و تنها استانی است که در آن درآمد مردم منفی است.
سنجری با بیان اینکه استان خراسان جنوبی یک استان 10 ساله است، تصریح کرد: در بحث مراکز ورزشی و نیاز مردم به این مراکز هم در مرکز استان و هم در شهرستان‌ها بسیار محدود و ظرفیت‌ها نیز بسیار کم است.
وی با اشاره به اینکه در سطح استان در بیرجند برای جامعه کارگری دو سالن ورزشی و یک استخر وجود دارد، اظهار داشت: در 11 شهرستان استان نیز زیرساخت‌ها وجود ندارد و در حال حاضر یک سالن در نهبندان با 65 درصد پیشرفت فیزیکی، یک سالن در سربیشه با 40 درصد پیشرفت و یک سالن در قاین کار ساخت آن آغاز شده و در حال آماده سازی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.