۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 386776

سرفه های مکرر و پشت سر هم برای اغلب افراد نگران کننده است و این در حالی است که داروهای ضد سرفه هم فقط به طور موقتی علائم آن را کاهش می ‌دهند و باعث برطرف شدن عفونت، سوزش و تولید خلط در مجاری تنفسی که از علل سرفه هستند، نمی شوند.

۴ پیشنهاد برای پیشگیری از سرفه های مکرر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آوای سلامت، کنار آمدن موثر با علائم سرفه و راهکارهای کنترل آن چندان هم سخت نیست و شما می توانید با 4 روش سرفه های مدوام خود را تخفیف دهید.
نوشیدن آب زیاد: مصرف آب منجر به نرم شدن خلط در قفسه سینه شما می ‌شود. اگر علت سرفه ابتلا به سرماخوردگی یا آنفلوآنزا، باشد، مصرف زیاد آب و مایعات بهترین راه برای کاهش طول مدت آن است. حداقل روزانه 8 لیوان آب بنوشید. می ‌توانید کمی آب لیمو‌ترش نیز به آن اضافه کنید.
حفظ رطوبت خانه: هوای خشک باعث خارش گلو و ایجاد سرفه خشک می‌ شود، پس با یک دستگاه بخور هوای خانه را مرطوب نگه دارید. هوای گرم و مرطوب، خلط را نرم کرده و راه‌ های تنفسی را باز می ‌کند. اضافه کردن قطره اکالیپتوس به آب دستگاه خلط ها را سریع ‌تر از بین می ‌برد، زیرا ریه ‌ها را تحریک کرده و راه ‌های بینی را پاک می‌ کند.
خوردن عسل: در یک بررسی روی کودکان 2 سال به بالا که مبتلا به عفونت دستگاه تنفسی فوقانی بودند، محققان قبل از خواب شبانه 2 قاشق مرباخوری عسل به کودکان دادند و مشخص شد که عسل به اندازه داروهای ضد سرفه در کاهش سرفه ‌های شبانه (در خواب) و بهبود کیفیت خواب کودکان موثر بوده است.
اجتناب از محرک های داخل هوا: مواد شیمیایی موجود در تمیز کننده ‌ها و ضد عفونی کننده‌ های خانگی و نیز در خوشبو کننده‌ های هوا می ‌توانند مخاط گلو را اذیت کنند، سرفه را بدتر کنند و باعث سوزش چشم‌ها، گلو و دهان شوند. اگر می‌ خواهید سرفه‌ شما بهبود یابد، نباید از مواد شیمیایی پاک کننده با بوی تند و زننده استفاده کنید. همچنین سیگار نکشید و در جاهایی هم که دود سیگار وجود دارد، توقف نکنید یعنی حتی در معرض دود سیگار افراد دیگر هم قرار نگیرید.


 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.