وزیر جهاد کشاورزی از بکارگیری فناوری های جدید برای کاهش پیامدهای تغییرات آب و هوایی در تولید برنج کشور خبر داد.

بکارگیری فناوری در راستای تولید برنج

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، محمود حجتی امروز در پیامی به اجلاسیه مسوولان عالیه رتبه کشاورزی و سفیران کشورهای منطقه آسیای مرکزی و غربی برای توسعه همکاری در تحقیقات و تولید برنج که در رشت در حال برگزاری است اظهار کرد: این وزارتخانه مصمم است از ظرفیت های کشور به ویژه نیروی انسانی متخصص و محقق و استادان دانشگاه ها برای تقویت زیرساخت های دانش بنیان برنج حداکثر استفاده را داشته باشد و با انتقال این دستاوردها به بهره برداران عرصه تولید برنج ، زمینه سلامت و امنیت غذای مردم ایران را فراهم کند.
در بخش دیگری از این پیام آمده است: بخش کشاورزی با توجه به ظرفیت های فراوان از مهمترین عرصه های همکاری کشورهای منطقه ای از جمله تحکیم همکاری های تولید و بهبود وضعیت بهره برداران و تامین نیازهای مصرف کنندگان محسوب می شود.
وی تاکید کرد: طی سال های گذشته همکاری های بین کشورهای منطقه آسیانی میانه و مرکزی وجود داشته که این همکاری ها در بهبود شاخص های اقتصای و اجتماعی و توسعه و رفاه مردم این کشورها موثر بوده است.
وزیر جهاد کشاورزی تشکیل شبکه های مختلف منطقه ای برای استفاده از ظرفیت های موجود این کشورها را راهکار مناسبی ارزیابی کرده و شبکه های منطقه ای برنج را از اقدامات ارزشمند تحکم همکاری این کشورها برای تولید محصول استراتژیک برنج به عنوان ماده غذایی مهم دنیا و مهمترین غذای مردم منطقه آسیا می داند.
وی برگزاری این اجلاس را در فضای جدید همکاری ها و در دوره پساتحریم گامی مهم ارزیابی کرد و افزود: طی ماه های اخیر تفاهم نامه های متعددی در زمینه های مختلف اقتصادی و علمی با بیشتر کشورهای منطقه منعقد شده است که حاصل آن گسترش سریع همکاری منطقه ای در زمینه های فنی ، علمی و اقتصادی خواهد بود و این تفاهم نامه ها می تواند مبنای خوبی برای نمایندگان و مسوولان کشورهای شرکت کننده در این اجلاسیه قرار گیرد.
حجتی بر بکارگیری فناوری های جدید برای کاهش پیامدهای تغییرات آب و هوایی در تولید برنج و استفاده از الگوهای مناسب انتقال یافته های تحقیقاتی به بهره برداران را امری ضروری برشمرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.