همه عضو گروهی بوده اند که برای سال ها به ایران فشار وارد ساخته اند و اکنون به ایران چشمک می زنند و حال که غرب این توافق را امضا کرده است باید تنها نگاه کنیم که چه اتفاقی رخ خواهد داد و مراقب باشیم که ایران زیر قولش نزند.

توافق هسته‌ای هیچ چیز را تغییر نداده است/ قاسم سلیمانی را کنترل می کنیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سرویس سیاسی جام نیـوز، پایگاه خبری نشنال اینترست "Nationalinterest" در گزارشی با عنوان "توافق هسته ای ایران، چیزی را تغییر نداده است" به نوعی حضور ایران در منطقه را زیر سوال برده و این پایگاه آمریکایی تمام علت انجام توافق هسته ای را تغییر در سیاست های کلی ایران دانسته و بر این باور است که این امر تاکنون محقق نشده است.
نشنال اینترست نوشت: «گفتنی است از زمانی که گروه 1+5 توافق هسته ای را در ماه ژولای با ایران امضا کرده، تغییر خاصی در ایران رخ نداده است و ایران به جای اینکه از فرصت استفاده کند و به جامعه بین المللی بازگردد، همچنان به برنامه های خود در منطقه ادامه می دهد. نیروهای ارتش سوریه همچنان از حمایت های ایران برخوردار هستند و نظامیان عراق همچنان از تهران دستور می گیرند. از کشور های خلیجی گرفته تا دریای سرخ، تهران از گروه های شیعی استفاده می کند تا مرز های قدیمی ایران را دوباره تحت نفوذ خود بگیرد و نباید از تمام این موارد تعجب کرد زیرا سیاست ایران در دو هزار سال اخیر به ندرت تغییر کرده است.»
این پایگاه آمریکایی افزود: «گروه هایی مانند حزب الله در لبنان و صدر در عراق، فعالیت های زیادی را از جانب ایران انجام میدهند. در یمن و بحرین نیز گروه های توسط ایران تامین می شوند و آموزش دیده اند تا دولت های عربی را به چالش بکشیند. از آن طرف آغوش گرم کشور های غربی برای ایران به عنوان اینکه فصل جدیدی از روابط بین ایران و غرب آغاز شده است، باعث نگرانی کشور های عربی شده است. اکنون متحدان آمریکا از جمله امارات، قطر، بحرین و بخصوص عربستان سعودی شاهد سکوت غرب در قبال ایران هستند و آنها این بی تفاوتی ما را چالش جدی برای مشروعیت خود می دانند. اکنون نیز اگر آمریکا و انگلیس همچنان به دوستان خود وفادار هستند باید در سیاست های خود تجدید نظر کنند. این در حالیست که پادشاه عربستان در ماه فوریه به کاخ کرملین سفر خواهد کرد و این نشان میدهد که برای عربستان گزینه های دیگری نیز وجود دارد.»
نشنال اینترست در ادامه نوشت: «البته غرب نیز اقدامات زیادی علیه ایران نیز انجام داده است و در این راه بسیاری از سربازان آمریکایی در عراق و افغانستان نیز جان داده اند. قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران یکی از خطرناک ترین نیروهای ایران است که بدنبال توسعه منطقه شیعیان است.
اکنون سوریه یک مصداق روشن فعالیت های قاسم سلیمانی است و نیروهای او به همراه متحدان روس و ارتش سوریه و حزب الله بسیاری از شورشیان را قلع و قمع کرده است و ما را بین انتخاب دو گزینه داعش و اسد باقی گذارده است. شاید سوریه برای ما یک جنگ شهری به حساب آید اما برای سنی های عربی یک هژمونی منطقه ای محسوب می شود.»
این پایگاه آمریکایی افزود: «هرچند که انگلیس و دیگر کشور ها نیز در توافق هسته ای حضور داشتند اما این آمریکا بود که این توافق را نهایی کرد اما این توافق به روی همه تاثییر گذار بوده است زیرا همه عضو گروهی بوده اند که برای سال ها به ایران فشار وارد ساخته اند و اکنون به ایران چشمک می زنند و حال که غرب این توافق را امضا کرده است باید تنها نگاه کنیم که چه اتفاقی رخ خواهد داد و مراقب باشیم که ایران زیر قولش نزند.»
نشنال اینترست در پایان افزود: «باید التزام غرب به متحدان منطقه ای تقویت شود و به طور واضح بیان شود که غرب همچنان با کشور های عربی متحد است و همچنان مصصم است تا جاه طلبی های قاسم سلیمانی را کنترل کند.  درصورتی هم که این رویه پاسخ نداد باید غرب به طور فیزیکی وارد عمل شود مانند همان کاری که در کویت در سال 1990 انجام داد. هرچند که دشمن ممکن است فرق کرده باشد اما باید پیام غرب واضح باشد و متحدان غرب باید بتوانند روی اتحادشان با غرب حساب باز کنند.»

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.