قدس آنلاین- لرستان: با برنامه ریزی های صورت گفته تا پایان دولت یازدهم بیش از ۱۲۰ هزار فرصت شغلی در حوزه های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی کشور ایجاد می شود.

ایجاد ۱۲۰هزار فرصت شغلی در حوزه گردشگری کشور

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، معاون میراث فرهنگی کشور در اولین نشست مشترک مدیران ستادی معاونت گردشگری و معاونین گردشگری استانهای کشور در لرستان گفت: همگی باید با همفکری کمک کنیم که این میزان فرصت شغلی در حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صایع دستی کشور ایجاد شود.

مرتضی رحمانی موحد اظهار داشت: برای تحقق این موضوع چارچوب و برنامه های کلان و همچنین هدفگذاری لازم مشخص شده است . با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری عنوان کرد: در این راستا وظیفه همه این بوده که اقدامات لازم ر برای توسعه و رونق حوزه گردشگری در استانهای مختلف کشور انجام دهیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور همچنین با اشاره به  برنامه پنج ساله برای اشتغالزایی و توسعه گردشگری کشور با فراهم شدن زیرساخت ونرم افزارهای مورد نیاز افزود: در این راستا حجم وسیعی از اقدامات بر دوش معاونان گردشگری ادارات میراث فرهنگی در سطح کشور است.رحمانی موحد با اشاره به وجود پنج میلیون گردشگر خارجی به کشور گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تعداد گردشگران خارجی کشور باید پنج برابر شوند و طبق افق چشم اندازی که در نظر گرفته ایم تعداد گردشگران خارجی کشور از باید به  حدود ۲۰ میلیون نفر افزایش یابند.

صدور گواهینامه های گردشگری حلال تا پایان سال

وی با تاکید بر لزوم رونق گردشگری حلال در کشور بیان داشت: گردشگری حلال بستر، امتیاز و شاخص است و منجر به توسعه و رونق اقتصادی کشور می شود.

 رحمانی موحد بیان داشت: بیشترین گردشگران خارجی ایران مربوط به کشورای عراق، آذربایجان، ترکیه، ارمنستان و ... است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با تاکید بر لزوم معرفی جاذبه های گردشگری مذهبی کشور بیان داشت: یکی از اقدامات در دستور کار ما برگزاری فستیوال گردشگری و غذا در هشت منطقه کشور، معرفی بسترها در حوزه گردشگری حلال و صدور گواهینامه ها تا پایان امسال و برگزاری سومین جشنواره مشارکت ملی با ظرفیت ایرانی گردشگری حلال است.

وی ادامه داد: در حال حاضر کشور ایران به طور ذاتی و بیش از سه دهه دارای این شاخص ها بوده که باید تبلیغ و نهادینه شود.به گفته رحمانی موحد تا پایان سال جاری معرفی بسترها در حوزه گردشگری حلال و صدور گواهینامه ها نهادینه خواهد شد.

درآمدزایی ایران در حوزه گردشگری خارجی باید به ۲۵میلیارد دلار برسد

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تاکید کرد:بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته میزان درآمد زایی کشور در حوزه گردشگری خارجی باید ۲۵ میلیارد دلار برسد.رحمانی موحد افزود: به طور متوسط هر گردشگر یک هزارو 600تا یکهزار و 700 دلار هزینه کرده که در مجموع هشت تا نه میلیارد دلار برای کشور درآمد داشته است.

اجرای یک هزار و 600 طرح گردشگری در کشور

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: در حال حاضر یکهزار و 600طرح با پیشرفت فیزیکی پنج تا 95 درصد در دست اجرا است.رحمانی موحد افزود: نگاه به استان ها متوازن بوده و ظرفیت ها در کل کشور توزیع شده چراکه در همه نقاط کشور مواهب طبیعی ، تاریخی، مذهبی وجود دارد.

رحمانی موحد بیان کرد: ایجاد یک شغل در حوزه صنایع دستی 100 میلیون ریال و در حوزه هایی از جمله ساخت هتل پنج ستاره یک هزار و 200 میلیون ریال اعتبار نیاز دارد.

وی  در پایان تاکید کرد:باید تا پایان دولت یازدهم 120 هزار شغل در حوزه گردشگری و صنایع دستی ایجاد شود که اعتبار مورد نیاز برای هر یک از این حوزه ها متفاوت است. رحمانی موحد تصریح کرد: پیشرفت طرحهای میراث فرهنگی در دست اجرا را بین پنج تا ۹۵ درصد است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.