۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
کد خبر: 386878

قدس آنلاین:من موافق حضور بچه‌ها در این جلسات هستم چراکه فرزندان‌مان باید از همین سن کودکی با قرآن آشنا شوند و اگر ما بخواهیم آنها را به خاطر جلوگیری از ایجاد سرو صدا از این جلسات دور نگه داریم فرزندان‌ ما کی و کجا قرار است با قرآن آشنا شوند؟

توصیه قرآنی برای کودکان

به گزارش قدس آنلاین، ایمان صحاف، داور برجسته قرآن کریم درباره سطح کیفی سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن به نکاتی اشاره و در مقایسه سطح مسابقات امسال با سال‌های گذشته، گفت: امسال در مسابقات ابتکارات جدید و مثبتی مانند اجرای تواشیح، رونمایی و معرفی همایش‌های مختلف انجام گرفت و این خیلی رضایت‌بخش بود.

این داور برجسته مسابقات قرآن کریم با اشاره به محل برگزاری این دوره از مسابقات، اظهار کرد:‌ مصلی امام خمینی(ره) از لحاظ موقعیت شهری و مسیرهای دسترسی برای سهولت در رفت‌وآمد شرکت‌کنندگان مناسب بود ولی محیط داخلی آن متمرکز نبود؛ اگر طرز چیدمان صندلی‌ها در فضای داخلی به صورتی بود که همه گرداگرد هم می‌نشستند نظم و تمرکز بیشتری در جلسه حاکم می‌شد و این پراکندگی‌ها کمتر به چشم می‌خورد.

نقش قرآن در بیداری جهان اسلام

صحاف گفت:‌ همه قرآن نور و هدایت است و کسی که با آن همراه و مأنوس باشد قطعاً راه اسلام را پیش خواهد گرفت که همان وحدت بین مسلمانان است و هدف قرآن نیز تحقق همین امر است که اگر همه به آنچه که قرآن می‌گوید، عمل کنند وحدت ایجاد خواهد شد که راه نجات همه مسلمانان است.

تأثیر قرآن بر روی فرزندان

وی با اشاره به مأنوس کردن فرزندان با صوت قرآن، تصریح کرد: حضور در مکان‌های قرآنی و شنیدن صوت قرآن در روحیه همگان تأثیر دارد از کودکی که هنوز به دنیا نیامده تا افراد مسن، و این ویژگی قرآن است. خود من زمانی که بچه بودم همراه خانواده به مجالس و مسابقات قرآن می‌رفتم و هنوز خاطرات آن دوران در ذهنم است و همان برایم انگیزه‌ای جهت ادامه راه قرآنی شد و حالا من نیز فرزندم را در این جلسات با خود همراه دارم تا او نیز با قرآن آشنا شود و راه قرآنی شدن را در پیش گیرد.

فرزندان را به مجلس قرآن ببرید ولی آنها را کنترل کنید

این داور قرآنی در توصیه‌ به مادران گفت: من موافق حضور بچه‌ها در این جلسات هستم چراکه فرزندان‌مان باید از همین سن کودکی با قرآن آشنا شوند و اگر ما بخواهیم آنها را به خاطر جلوگیری از ایجاد سرو صدا از این جلسات دور نگه داریم فرزندان‌ ما کی و کجا قرار است با قرآن آشنا شوند؟ به مادران توصیه می‌کنم فرزندان‌شان را به جلسات قرآنی ببرند ولی آنها را کنترل کنند و به آنها آموزش دهند تا در هنگام حضور در یک جلسه قرآنی با احترام حرکت کنند تا علاوه‌ بر نظم، احترام جلسه حفظ شود.

ایکنا

انتهای خبر/

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.