مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه امانت دار حقوق ۲.۵ میلیون بازنشسته هستیم گفت:به کمک دادستان تهران منابع زمینی را که در مینی سینی به قیمت نازل فروخته شده بود بازگردانیم . این مساله حدود ۸۰۰ میلیارد ریال برای صندوق ارزش افزوده دارد.

احقاق حق ۸۰ میلیارد تومانی ۲.۵ میلیون بازنشسته با اقدام حقوقی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم،‌ محمود اسلامیان، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با حضور در همایش "چشم اندازه اقتصاد ایران در سال 95"با اشاره بر اینکه این صندوق 2.5 میلیون بازنشسته تحت پوشش دارد  گفت: این افراد انتظار دارند که حداقل حقوق را دریافت کرده و ما وظایف خود را به خوبی در مورد آن ها انجام دهیم. امیدواریم امانت دار خوبی برای این قشر باشیم و این سرمایه را به خوبی مدیریت کنیم.
وی ادامه داد: هم افزایی در هلدینگ های تخصصی ایجاد شده و به زودی شاهد نتایج و برکات آن خواهیم بود. وقتی مجموعه ای بزرگ می شود لازم است فعالیت های هم سنخ آن در یک ردیف قرار گیرند و از پتانسیل بالاتری استفاده کنیم و امیدواریم شاهد هم افزایی هرچه بیشتر در درون صندوق باشیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری بیان کرد: شرایط در حوزه کلان کشور نگران کننده است و امیدوارم همه دست به دست هم دهند و کمک کنند تا با توجه به پتانسیل های بالقوه بالا در جهت رشد حرکت کنیم. ما در منطقه ای هستیم که به برکت نظام رهبری و خون شهدا امنیت بالایی داریم در حالیکه که می بینیم در آن سوی مرزهای نزدیک به ما این امنیت وجود ندارد. بنابراین سرمایه و نعمت بزرگی داریم که اگر آن را به خوبی مدیریت نکنیم ناشکری کرده ایم و امیدوارم گرفتار عذاب ناشی از ناشکری نشویم.

اسلامیان در ادامه با تاکید بر اینکه برای خروج از رکود باید از همه مسوولان کشور کمک گرفته شود، گفت: شرایط به گونه ای است که می توانیم از وضعیت موجود خارج شویم. مشکلاتی وجود دارند اما در همین کشور و در یک رشته یکسان برخی آدم ها موفق هستند و ما می بینیم که برخی افراد نیز به دلیل مدیریت ناصحیح موفق نیستند.

وی ثروت صندوق بازنشستگی کشوری را 20 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: باید از خود بپرسیم که خروجی این سرمایه چیست. زمانیکه متوجه این مساله شویم می توانیم در مسیر درست حرکت کنیم. مذاکراتی را با شرکت های مختلف داشته ایم و علاوه بر این شرکت هایی که بدهی بانکی با سود بالا داشته اند اکثرا تبدیل شده اند. کسانی که گرفتار چنبره بانکی شوند کارشان تمام است و باید از صبح تا شب برای پرداخت سود زحمت بکشند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، افزود: سمیناری دو روزه در ترکیه برگزار شد و شاهد علاقه مندی به حضور در بازار ایران بودیم اما تا این مسائل به سرانجام نرسد آن را رسانه ای نمی کنیم. علاوه بر این با بیمه های بزرگ در صنعت هواپیمایی مذاکره خواهیم کرد. آن ها بعضا هواپیماها را اجاره می کنند، زمانیکه به میزان کافی اعتبار نداریم می توانیم این راهکارها را در پیش گیریم و هنر مدیریت خود را نشان دهیم.

 وی به استفاده از فرصت ها تاکید کرد و گفت:یکی از اهداف این سمینار هم این است که با هم افزایی کار را پیش ببریم. یک فرد اقتصادی باید تا می تواند سود شکرت هایش را بالا ببرد و ما قصد داریم در یک فضای رقابتی با هم افزایی مجموعه سود را بازگردانیم. متاسفانه در صندوق بازنشستگی کشوری از فرصت هایی که در کشور به مناسبت های مختلف ایجاد می شودکمترین استفاده را کرده ایم. خواهش می کنم که اعضا از فرصت هایی که در کشور ایجاد می شود استفاده کنند. کم هستند شرکت هایی که از فاینانس های با بهره پایین استفاده کرده و ما باید به این مساله توجه کنیم.

وی ادامه داد: با حل مساله برجام باید از فرصت پیش آمده استفاده کرد و به سمت خروج از رکود حرکت کنیم، با یک یا دو جلسه نمی توانیم به تغییر امیدوار باشیم و این مسئله نیازمند تلاش بسیار زیاد است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه در آینده شاهد چند اتفاق خوب در صندوق بازنشستگی کشوری خواهیم بود، عنوان کرد: ما امانتدار 2.5 میلیون بازنشسته کشوری هستیم. همانطور که عنوان شد فساد سیستمی شده و عملکرد دولت قبل به اعتبار اجتماعی کشور لطمه وارد کرد که باید آن را جبران کنیم.

*7میلیون بیکار داریم

اسلامیان با بیان اینکه 7میلیون بیکار در کشور داریم، تصریح کرد: چه بنده و چه هر مدیر دیگری حق نداریم از بستگان خود در سازمان های تابعه مان استفاده کنیم و باید این مساله برای ما خط قرمز باشد. نباید یک مدیر 10 تن از بستگان خود را در مجموعه زیرنظرش به کار گیرد. این ظلم به همه آن هفت میلیون بیکار کشور است و باید در قیامت پاسخگو باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید در حوزه مالی و استخدامی نهایت مراقبت را انجام دهیم، گفت: هیچ تحمیل سیاسی به صندوق بازنشستگی کشوری نبوده و نیست اما ممکن است یک یا دو نمانده فشارهایی را وارد کنند و ما به خوبی می دانیم که بایدکار خود را به به نحو مطلوب انجام می دهیم.

اسلامیان بیان کرد: به کمک دادستان تهران توانستیم منابع زمینی که در مینی سینی به قیمت نازل فروخته شده بود بازگردانیم و این مطلب احقاق حق شد. این مساله حدود 800 میلیارد ریال برای صندوق ارزش افزوده دارد و ما برای احقاق حق 2.5میلیون بازنشسته خود تلاش کنیم و با توجه به حساسیت هایی که اتفاقات ناخوشایند دوره قبل داشته سعی می کنیم از رسانه ای کردن آن ها بپرهیزیم تا ناراحتی کمتری برای مردم ایجاد شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.