۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
کد خبر: 386904

قدس آنلاین: تخریب خط عقیدتی در این بازی های آخرالزمانی بشدت مشاهده می شود. استفاده از عناصری در بازی که اعتقاد به معاد و یا خدا را به سخره می گیرد،کاملا وجود دارد.

نقشه بازی های رایانه ای برای مهدویت!

به گزارش قدس آنلاین، مهدی ستیزی و مبارزه با باور نجات بشر توسط منجی شیعی که همه ادیان الهی وعده آن را داده اند امروز بر همگان آشکار است و سالانه میلیاردها دلار هزینه می برد که بخشی از آن نیز در سینما، تولید بازی های رایانه ای و ... صرف می شود. از این رو و به منظور بررسی چگونگی ترسیم منجی در فیلم های آخرالزمانی، پرداختن به مسئله مهدویت در بازی های رایانه ای و چگونگی شکل دادن به این رویداد مهم در اذهان خصوصا نسل جوان آنهم به اسم بازی و سرگرمی با بهروز مینایی، مدیرعامل اسبق و رئیس فعلی هیئت مدیره بنیاد ملی بازی های رایانه ای به گفت و گو پرداخته ایم که مشروح آن به حضورتان عرضه می شود:

 

با توجه به آنکه مهدویت در تیررس حملات دشمنان تشیع قرار دارد آیا این دشمنی به بازی های رایانه ای نیز راه یافته است؟

با توجه به آنکه صهیونیست ها بازی های رایانه ای را به استودیوهای تولید بازی که تعدادشان به 70 تا 80 مورد می رسد، سفارش می دهند، عمده این تولیدکنندگان مانند "الکترونیک آرتز" و "یوبی سافت" و غیره به ترویج عقاید ماسون ها و اباحه گری در جهان می پردازند. از این رو، استفاده از خشونت در حد بالا و انجام اعمال مافیایی و رفتن به سمت اینکه بچه ها باید در مراحل بازی پیروز شوند، به هم ریختن نظم شهر و عضویت در گروه های قمار و استفاده از جاذبه های جنسی و همجنس بازی که سبک زندگی غربی را به شدت ترویج می کنند، در این بازی ها به وفور به چشم می خورد.

 

آیا در ایران بعد از تاسیس بنیاد بازی های رایانه ای اقدامی برای سروسامان دادن به این بازی ها صورت گرفته است؟

بله؛ اما متاسفانه در ایران مدت ها قبل از اینکه بنیاد ملی بازی های رایانه ای به وجود بیاید، این بازار یله و رها بود و بعد از تشکیل بنیاد، سازمانی به نام "اسراء" را راه اندازی کردیم تا در آن به محتواسنجی بازی ها بپردازیم و معیارها و شاخص هایی برای اینکه تشخیص دهیم این بازی مناسب بازار ایران است یا خیر را به وجود آوردیم.

 

در بازی های آخرالزمانی چه عقایدی از اسلام و یا سایر ادیان الهی دستمایه سرگرمی و تفنن قرار می گیرد و آیا این مسئله با نگاه استفاده ابزاری و همسو با اهداف است؟

تخریب خط عقیدتی در این بازی های آخرالزمانی بشدت مشاهده می شود. استفاده از عناصری در بازی که اعتقاد به معاد و یا خدا را به سخره می گیرد،کاملا وجود دارد. خیلی از عناصری که در این بازی ها هست در فیلم های هالیوودی نیز به چشم می خورد از جمله تحریف تاریخ انبیاء مثل زندگانی حضرات نوح و موسی (ع).

نکته مهم آنکه بازی های آخرالزمانی طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است و معمولا این بازی ها مربوط به آینده دور می شوند و در اکثر آنها زامبی ها جاهایی را تصرف می کنند. زامبی ها هم شخصیت هایی اند که اصلا قابل اصلاح نیستند و فقط باید کشته شوند. خیلی اوقات شخصیت های مسلمان را به این زامبی ها تشبیه می کنند که عقایدشان به این سادگی قابل اصلاح نیست و باید از صحنه روزگار محو شوند تا زمین معالجه شود.

 

نوع تصویری که بازی های رایانه ای از منجی موعود عرضه می کنند، چگونه است و چقدر با باروهای غنی شیعه فاصله دارد؟

معمولا یک منجی در این دسته بازی های آخرالزمانی، فردگراست که از عناصر خشونت زا بشدت استفاده می کند و عموما مجرد است و از جادو بهره می گیرد تا جایی که در حدود 33 درصد بازی های مشهور دنیا از جادو استفاده می کنند و آنها با این موضوع به دنبال زیر سوال بردن عالم غیب هستند. اینها نه تنها با دین اسلام که با اعتقادات سایر ادیان الهی مانند یهود و مسیحیت نیز زاویه دارند و اعتقادات این ادیان را با روش های گوناگون به سخره می گیرند. بازی هایی هم هستند که مدام این موضوع را گوشزد می کنند که منابع زمین محدود است و آینده بشر برای تامین امکاناتشان با مشکل مواجه می شوند و فساد عجیبی همه جا را می گیرد و یک منجی می آید و به همه امورات رسیدگی می کند.

 

مصادیقی اینگونه بازی ها کدام اند؟

برای مثال در بازی ای مانند "کرایسیس1 تا 3" که در 2013 و 2014 توسط شرکت کرایتک ساخته و عرضه شدند حوادث سال2047 نیویورک نشان داده می شود، اینکه منجی ای می آید و به شکل عجیب و غریبی آنها را نجات می دهد.

یا در بازی "فالوت" که "اینترتیمنت" تولید کننده و ناشر آن و جزو بازی های بسیار مشهور و پرطرفدار و نقش محور است سال های 2052 تا 2077 و نبرد بر سر تصرف آلاسکا و انرژی هسته ای ترسیم می شود، نهایتا یک منجی آمریکایی همه را نجات می دهد!

گرچه داشته ایم بازی هایی که اعتقاد به "مهدی و مهدویت" را به شکل مخفی در بازی ها با نمادگرایی به کار برده اند اما عمده این بازی های معروف این شیوه از برخورد با اعتقاد به منجی را در بازی های شان دارند. مانند بازی " دارک سایدر"، " لفت فور دد" از این طیف بازی هایی اند که در سال های 2012 و 2013 نسخه هایش برای گوشی های تلفن همراه ساخته شد و داستان آن به نبرد قهرمان با زامبی ها می پردازد.

بازی" مترو" که سبک اول شخص تیراندازی است و ترس و حشت زیادی را هم ترسیم و با داستانی جالب معمولا بچه ها را جذب خود می کند. همچنین، بازی "ویست لند" هم سال 2087 را ترسیم می کند و می خواهد مراکز مهم نظامی دنیا را تحت کنترل بگیرد و نقطه شروع آن هم صحرای جنوب ایالات متحده آمریکا است.

معمولا بازی هایی هم هستند که نمایش خود را از بیت المقدس و حشاشین آغاز می کنند و مسائلی که در جهان اسلام بوده را به سخره می گیرند و سابقه آن به چندین سال قبل باز می گردد که قهرمان داستان طی سال های مختلف عملیات نجاتبخش خود را به صورت فردی ادامه می دهد و حتی فرقه و طایفه ای که این فرد از میان آنها برخاسته نیز فاسد می شوند اما این فرد بسیار منزه است و می تواند نجاتبخش آن جوامع باشد.

مهم آنکه روند ورود این بازی ها به بازار به صورت دائمی و روزافزون است و به مسئله ایران هراسی و شیعه هراسی توجهی خاص دارد.

برای مثال، بازی «رولوشن 1979» که جمعه سیاه و 17 شهریور را ترسیم کرده و اهداف انقلابیون را کاملا پلید و برخورد مردم را احساسی جلوه می دهد و اینگونه بیان می کند که مردم بعد از مدتی پشیمان می شوند و سران نظام را زیر سوال می برند، نیز با اغراض سیاسی و اعتقادی جامعه ما را هدف گرفته اند. به عبارت بهتر صهیونیست ها و ماسون ها به عنوان صاحبان و حامیان شرکت های ساخت بازی های رایانه ای سعی می کنند اعتقاد به منجی را در ذهن جوانان و نوجوانان ما تخریب کنند و آن را به شکل نامناسب و بدی نشان دهند.

 

آیا شیطان پرستی و امثال آن نیز در این بازی ها ترویج می شود؟

ترویج شیطان پرستی با نشان دادن نمادهای این فرقه در بسیاری از این بازی ها به چشم می خورد و می توان گفت سعی کرده اند مسئله عقیده به منجی را با شکلی کاملا منفی به سمت عقاید ماسونی خودشان جهت دهند.

شبستان

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.