استاندار خراسان رضوی گفت: لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی، همراهی بخش‌های عمومی، خصوصی و مردم با دولت است.

 استاندار خراسان رضوی: همراهی با دولت لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان ظهر سه‌شنبه در این جلسه ضمن گرامیداشت ایام ارتحال امام راحل(ره) و قیام تاریخی ۱۵ خرداد، اظهار كرد: این مناسبت‌ها فرصت مغتنمی برای مرور مبانی نظام اسلامی و تجدید بیعت با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی باعث ارائه چهره‌ای عقلایی و رحمانی از اسلام در سطح جهان شد، افزود: پس از این موفقیت عظیم و نفوذ تفکرات اسلامی و انقلابی به کشورهای غربی، اسلام به دین دوم آنها تبدیل شد.

استاندار خراسان رضوی، شکل‌گیری گروهک‌های تروریستی از جمله داعش با بهره‌گیری از تفکرات الحادی را نتیجه ترس آمریکا و صهیونیست از قدرت نفوذ انقلاب اسلامی در سایر مناطق دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی با تمام توان برای معرفی اسلام واقعی به دور از بدعت‌ها و خرافات به افکار جهانیان و خنثی‌سازی توطئه دشمنان تلاش می‌کند.

رشیدیان با اشاره به نامگذاری سال ۹۵ از سوی مقام معظم رهبری با نام «اقتصادمقاومتی، اقدام و عمل»، گفت: معظم له در پیامی به مناسبت آغاز به کار مجلس دهم، تحقق اقتصاد مقاومتی و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی را اولویت‌های کاری سال جاری دستگاه‌های اجرایی معرفی و بر تعالی فرهنگی، مقاوم‌سازی بنیان‌های دینی و توجه به سبک زندگی اسلامی و ایرانی تاکید فرمودند.

وی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی را همراهی بخش‌های عمومی، خصوصی و مردم با دولت دانست و گفت: حمایت از واحدهای تولیدی، تلاش برای ارائه تسهیلات با شرایط مناسب، کمک به حل مشکلات صنایع و ارائه اعتباراتی از طرف دولت برای تکمیل واحدهای صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد برای تحقق این مهم دنبال می‌شود.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه بزرگترین رسالت دولت ظرفیت‌سازی برای حضور مردم در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی است، تاکید کرد: فرمانداران باید نسبت به برگزاری منظم جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان‌ها و کمک به احیا صنایع مشکل دار و تعطیل اما دارای توجیه اقتصادی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

رشیدیان به تبیین ظرفیت‌های چناران در حوزه‌های گردشگری، اقتصادی و منابع طبیعی پرداخت و گفت: با مناسب‌سازی زیرساخت‌ها و فراهم ساختن شرایط برای حضور گردشگران می‌توان زمینه رونق صنعت توریسم را فراهم کرده و فرصت‌های اشتغال پایدار را برای جوانان ایجاد کرد.

وی افزود: به همین جهت و برای تسهیل تردد مسافران و گردشگران پروژه قطار حومه ای مشهد-چناران با جدیت دنبال می‌شود که بهره برداری از آن در توسعه روزافزون شهرستان نقش بی‌بدیلی دارد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی کارگروه گردشگری را با هدف آشنایی با ظرفیت‌های مناطق مختلف در شهرستان‌های استان برگزار می‌کند، افزود: طرح جامع گردشگری چناران باید در این جلسه با تاکید بر بهره‌گیری حداکثری از مزیت‌های موجود تصویب شود.

وی توسعه مناطق کم برخوردار و روستایی، توجه به مشاغل خرد و خانگی و ارائه تسهیلات ویژه با هدف کارآفرینی در روستاها را از دیگر اولویت‌های مورد پیگیری دولت در سال ۹۵ دانست.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه امسال آخرین سال کاری دولت یازدهم است، اظهار كرد: درگیر شدن در مباحث مربوط به انتخابات نباید به هیچ طریقی مانع اجرایی شدن وظایف اصلی مسئولان در حوزه تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.