دوازده استان نمایش‌های خیابانی همایش ملی تئاتر مردمی را اجرا می‌کنند.

اجرای ۱۲ نمایش برای اولین بار در همایش ملی تئاتر مردمی خرداد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیرحسین شفیعی دبیر سومین همایش ملی تئاتر مردمی خرداد در نشست رسانه‌ای این همایش، با اشاره به این كه كوروش زارعی 12 سال پیش چنین همایشی را طراحی كرده است، گفت: 12 سال قبل مجموعه‌ای از تئاترهای میدانی در حرم مطهر امام (ره) و همزمان با سالروز رحلت ایشان برگزار شد. سال گذشته نیز با مدیریت زارعی، این نمایش‌ها در مرقد امام و در بخش‌هایی از شهر تهران برگزار شد.
وی ادامه داد: سومین دوره همایش تئاتر مردمی خرداد، با مدیریت كوروش زارعی در مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری به شكل جدی‌تر، منظم‌تر و به صورت مستقل برگزار می‌شود. این جشنواره با تاكید بر مردمی بودن، تلاش دارد تا مردم را به تماشای تئاتر دعوت كند. شعار تئاتر مردمی نیز به همین دلیل انتخاب شده است.
شفیعی درباره مكان‌های برگزاری همایش ملی تئاتر مردمی خرداد نیز گفت: نمایش‌های تعیین شده این همایش در مكان‌هایی همچون مرقد حضرت امام (ره)، گلزار شهدای بهشت زهرا، میدان امام حسین (ع)، پارك دانشجو و ایستگاه مترو امام خمینی (ره) اجرا می‌شوند.
این هنرمند و كارگردان تئاتر خاطرنشان كرد: به دلیل اقلیمی كه در آن متولد شده‌ام، همیشه دغدغه پرداختن به مقوله 15 خرداد را داشتم. یادم هست در نوجوانی در كلاس‌های مسافرآستانه شركت می‌كردم و او در مصاحبه‌ای گفت كه تا به حال كسی در عرصه نمایش به واقعه 15 خرداد نپرداخته است و از همان دوران هم دغدغه اجرای نمایش با این موضوع را داشتم. در پنجاهمین سالگرد واقعه 15 خرداد نمایشی در ورامین اجرا كردم كه ادامه پیدا نكرد و خدا را شكر می كنم حوزه هنری این فضا را ایجاد كرده تا هنرمندان بتوانند آثارشان را با این گونه موضوعات اجرا كنند.
وی همچنین با تاكید بر این كه از 12 استان در این رویداد فرهنگی و هنری گروه‌های نمایشی حضور خواهند داشت، عنوان كرد: مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری تمركز زیادی بر روی شهرستان‌ها دارد و از ظرفیت هنرمندان شهرستانی بیشترین استفاده را خواهد كرد و در اجراهای 15 خرداد نیز از توان مندی های این هنرمندان بهره می برد.
شفیعی با تاكید بر این كه همایش تئاتر مردمی خرداد در این دوره به شكل غیر رقابتی برگزار می‌شود، تصریح كرد: در دوره‌های بعدی، این همایش با قرار گرفتن در كنار دیگر جشنواره‌ها و همایش‌های حوزه هنری به شكل منظم‌تری برگزار می‌شود
وی تصریح کرد: در روز اختتامیه این دوره از همایش، فراخوان دوره بعد منتشر می‌شود و فضای رقابتی نیز شكل می‌گیرد. البته در این دوره از همایش، 12 اثر برای نخستین بار اجرا می‌شوند و یکشنبه 16 خرداد ماه در تماشاخانه مهر حوزه هنری از گروه‌های شركت‌كننده نیز در مراسم اختتامیه تقدیر و تجلیل به عمل می‌آید.
دبیر سومین همایش ملی تئاتر مردمی خرداد با اشاره به شكل گیری دفتر تئاتر مردمی در مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری گفت: این دفتر حدود 20 روز است كه شكل گرفته و برنامه‌های ویژه‌ای را دنبال می‌كند.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.