سردار سلامی در آیین اختتامیه جشنواره فیلم مدافعان حرم گفت: خانواده‌های شهدای مدافع حرم که بغض هایشان را در گلو مخفی می کنند و فرزندان چشم انتظاری که در حال معماری تمدن جدید اسلام هستند، جایگاه بالایی دارند.

خانواده شهیدان مدافع حرم معماران تمدن اسلامی هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، آیین اختتامیه جشنواره فیلم «مدافعان حرم» شب گذشته دهم خرداد ماه با حضور مقامات لشگری و کشوری و همچنین مسئولان سازمان صداوسیما و چهره های هنری در سالن همایش های سازمان صداوسیما برگزار شد.

سلامی: خانواده شهیدان مدافع حرم معماران تمدن اسلامی هستند

سردار حسین سلامی جاشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از سخنرانان آیین اختتامیه جشنواره فیلم مدافعان حرم بود.

وی با بیان این که شهدای مدافع حرم سرچشمه استقلال، آزادی، شرف و اعتبار ملت ایران و همه مسلمانان عالم شدند و با بعثت دوباره در عصر حاضر برای اسلام عزیز ایجاد کردن همه مسلمانان را به هویت حقیقی خویش بازگرداندند، گفت: درود می فرستیم به روان پاک امام خمینی(ره) و برای رهبری عظیم انقلاب که در عصر تکرار ناپذیرترین صحنه های سخت و سهمگین بر ملت مسلمان با حکمت و تدبیر و شجاعت سکان هدایت سفینه نجات امت اسلام را در اختیار دارند و بیرق دار آزادی و عزت همه مسلمانان عالم هستند، از خداوند سلامت و صحت روز افزون مسالت داریم.

وی افزود: همینطور درود می فرستیم بر جسم های سوخته، استخوان های شکسته، نخل قامت جوانانی که بر زمین افتاده است تا قامت یک امت استوار باقی بماند. بر مردانی که با وسعت عاشورایی روح خود ضامن عزت امنیت، منزلت و شرف و اسناد زنده صداقت ما هستند یعنی شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم و جانبازان که مفسران زمین و مفاهیم ایثار و عزت و از خود گذشتگی و فداکاری هستند. کسانی که تصاویر ما را از اصحاب عاشورا دقیق و واقعی کردند و امشب برای تجلیل از آن ها که هجرت را مقدمه جهاد بر خویش قرار دادند، اینجا جمع شده ایم.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: آن ها آنقدر بزرگ شدند که توانستند روح خویش را از قفس تن آزاد کنند. به عرش اعلا بپیوندند و این ها از اول شهید بودند، شهید زندگی کردند و شهید از این دنیا رفتند و زنده واقعی هستند که تعبیر قرآن کریم از آن هاست.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما امروز شاهد فروپاشی و غروب تمدن متکی بر لیبرالیسم که ارمغانی جز اشاعه استبداد، کودتاها، از بین بردن مفهوم آزادی، غارت مادی و ثرورت ملت های مظلوم نداشته، هستیم و شاهد شکل گیری و میلاد تمدنی جدید و پر فروغ هستیم که پیام آن آزادی، عدالت، کرامت، احیای ارزش های انسانی و استقلال حقیقی و احترام به هویت انسان ها و پیام آن صلح، دوستی، آرامش امنیت و پیشرفت برای همه عالم یعنی تمدن اسلامی است. ظهور و سقوط این دو تمدن در حال رخ دادن است. تمدن غرب برای جهان اسلام به خصوص از 100 سال قبل تاکنون هیچ ثمره ای جز کوچک سازی امت اسلام و تبدیل آن به دولت های ضعیف و تسلط سیاسی و غارت اقتصادی و محو هویت فرهنگی و انحطاط علمی و سقوط اقتصادی و فقر و آوارگی چیزی نداشته است.

سلامی با ارائه تحلیل درباره رویدادهای اخیر منطقه گفت: امروزه همه سرزمین های اسلامی میدان انقلاب های بزرگ و شورش های عظیم در برابر امپراتوری ظاهر بی بدیل تاریخ شده است. آنچه روی می دهد خارج از دامنه تصور ماست. آن مردانی که برای دفاع از حرم جهاد می کنند، همسرانی و خانواده هایی که بغض هایشان را در گلو مخفی می کنند و فرزندان چشم انتظاری که در حال معماری تمدن جدید اسلام هستند، جایگاه بالایی دارند.

وی در پایان تصریح کرد: ما امروز شاهد تجدید حیات مجد و عظمتی هستیم که در دوره طلایی اسلام جهان پیشرفته ای در اختیار داشتند. اما دشمنان ما می خواهند این پیوستگی دچار تفرقه کنند. این سناریوی غربی برای ممانعت از شکل گیری تمدن اسلامی است و ما با پیکره استکبار می جنگیم و قدرت مادی و معنوی برای مبارزه با آن ها بیش از هر زمان دیگری انباشته ایم.

گلپایگانی: خانواده شهدای مدافع حرم سرمایه‌گذاری بزرگی برای روز مبادایشان کردند

در این مراسم حجت الاسلام محمد محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری در ابتدا بیان کرد که علیرغم کسالت خود برای عرض ادب و احترام به ساحت مقدس شهدا و خانواده های آنان تمایل به حضور در این مراسم داشته است. شهدای مدافع حرم کسانی هستند که برای جهاد و دفاع انگیزه‌ای جز رضای پروردگار و دفاع از حریم اهل بیت(ع) ندارند.

وی تأکید کرد: شهدای مدافع حرم کسانی هستند که صادقانه جان خود را به کف دست گرفته و به دور از وطن خودشان گرچه در وطن اسلامی‌شان حضور داشتند، جان به جان‌آفرین تسلیم کردند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: تعبیر خداوند در مورد شهیدان این است که آنها زنده‌اند و هرگز نمی‌میرند. مرده آن است که در بستر و در حادثه بمیرد ولی کسی که در راه خدا کشته می‌شود، به تعبیر قرآن و کلام الهی زنده است.

وی افزود: پیامبر اسلام می‌فرمایند برای شهید هفت خصلت است که خداوند به او عنایت کرده است که اولین آن این است که خدا تمام گناهانش را پس از ریختن اولین قطره خونش بر زمین می‌آمرزد و موقع شهادت دو ملک با او همراه می‌‌شوند و دست بر صورت او می‌کشند. همچنین به شهید حق شفاعت داده شده است و به او گفته می‌شود هر کسی را که بخواهی می‌توانی شفاعت کنی.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه این جلسه اندکی از آنچه است که این شهیدان خدمت کرده‌اند، خطاب به خانواده‌های شهدای مدافع حرم، اظهار داشت: شما سرمایه‌گذاری بزرگی برای روز مبادایتان کرده‌اید و این را بدانید که شهید شما در روز قیامت بدون شما پا در بهشت نخواهد گذاشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی گلپایگانی با بیان اینکه تقارن این ایام با رحلت امام اتفاق جالبی است، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با نهضت الهی و قیام خود ارزش های فراموش شده اسلام را احیا کرد. ارزش هایی که در طول تاریخ توسط حاکمان جبار فراموش شده بود توسط امام خمینی (ره) زنده شد که از جمله این ارزش ها مکتب شهادت است. تا پیش از انقلاب ارزش شهادت برای مردم ما چندان روشن نبود. امام این ارزش را برای آنها زنده کرد و با انقلاب خود در همراهی با مردم که امامشان را خوب می شناختند و نیک یاری اش کردند حماسه آفرید. ملت ایران به امام خود جواب آری گفتند و استقبال عظیمی که مردم در زمان ورود امام به کشور داشتند در تاریخ دیده نشد. مردم با بدرقه ای با شکوه نیز پیکر ایشان را به بهشت زهرا سپردند.

حجت الاسلام گلپایگانی در پایان گفت: امام حق حیات به گردن ما دارد. او با همراهی مردمش توانست یک سلسله فاسق و فاسد و جبار و دشمن دین را براندازد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس، ایروانی رئیس بازرسی و نظارت دفتر مقام معظم رهبری، داریوش ارجمند، مسعود ده نمکی، ابوالقاسم طالبی از خانواده های شهید سردار حسین همدانی، محسن قداسلو اولین شهید مدافع حرم از ارتش جمهوری اسلامی ایران، عمر ملازهی اولین شهید مدافع حرم از اهالی سنت، محمدرضا خاوری جانشین فرمانده تیپ فاطمیون، مجتبی و مصطفی بختی دو برادر شهید مدافع حرم، شهید محمد بلباسی تقدیر کردند.

همچنین تمبر شهدای مدافع حرم توسط حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رونمایی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.