سامسونگ و اپل  نتوانسته مانع پیشتازی شیائومی در بازار چین شود

شیائومی سهم سامسونگ و اپل در چین را به حداقل رساند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تک شات ، بسیاری از علاقمندان به دنیای فناوری از شرکت شیائومی به عنوان "اپل چین" یاد می کنند. اما در این صورت، توجه به نوع خلاقیت های اپل و رویکرد تبلیغاتی این شرکت که در عمل موجب تبدیل شدن آن به غولی ثروتمند در دنیای فناوری شده نیز ضروری به نظر می رسد. 
و اما درباره شیائومی، درست است که گوشی های هوشمند قدرتمند و زیبایی می سازد، و در عین حال قیمتی رقابتی و مناسب را برای محصولات خود انتخاب می کند، اما آیا این شرکت هم مانند اپل نوآوری هایی دارد که چشم انداز پیش روی صنعت گوشی های هوشمند را دگرگون می سازد؟ تا این لحظه جواب این سوال منفی است.
با این حال، هیچ کدام از این ها نتوانسته مانع پیشتازی شیائومی در بازار چین شود. چین بزرگترین بازار گوشی های هوشمند را در دنیا دارد که با توجه به جمعیت این کشور چندان جای تعجبی ندارد. براساس تازه ترین آمار، شیائومی توانسته 26 درصد از مجموع سهم بازار گوشی های هوشمند در ماه آوریل در چین را به خود تخصیص دهد. جایگاه دوم در اختیار شرکت هوآوی با سهم 15.7 درصدی از بازار است. شرکت LeEco نیز با کسب سهم 10.5 درصدی از بازار چین، در جایگاه سوم قرار گرفته است. اپل هم در رتبه چهارم است و تنها 8.2 درصد از مشتریان چینی را در اختیار دارد. به این ترتیب، سهم شیائومی بیش از سه برابر بیشتر از اپل است. سامسونگ نیز در نهایت با کسب سهم 3.2 درصدی از بازار چین در رتبه پنجم جای گرفته است.
البته ذکر این نکته نیز ضروری است که در آمار مربوط به شرکت هوآوی، تنها میزان فروش گوشی های سری Honor لحاظ شده و اگر تمام گوشی های هوشمندی که این شرکت در ماه آوریل در چین فروخته را محاسبه کنیم، 23 درصد از سهم بازار در اختیار این شرکت قرار می گیرد و به این ترتیب با فاصله ای بسیار نزدیک به شیائومی در جایگاه دوم قرار می گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.