رئیس شورای عالی کانون صرافان ایرانیان به شهروندان توصیه کرد حتما معاملات ارزی خود را در صرافی های دارای مجوز از بانک مرکزی انجام دهند.

معاملات ارزی را در صرافی های دارای مجوز انجام دهید 
به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ؛ سعید مجتهدی در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار داشت: نرخ های خرید و فروش ارز هر روز در سایت کانون صرافان و همچنین سایت اختصاصی صرافان دارای مجوز درج می شود و آنها موظفند با این نرخ ها خرید و فروش انجام دهند .
وی افزود :‌ صرافی های داری مجوز باید پروانه کسب وکار خود را در معرض دید مشتری قرار دهند و کانون صرافان هم آماده رسیدگی به مشکلات شهروندان در معاملات ارزی است .
مجتهدی گفت : شهروندان می توانند با مراجعه به سایت اینترنتی کانون صرافان از نشانی و همچنین دیگر اطلاعات لازم و تلفن تماس آگاه شوند.
وی افزود : بانک مرکزی نظارت عالی بر عملکرد صرافان دارد از کانون صرافان نیز با موارد تخلف برخورد می کند.
مجتهدی درباره اینکه در روزهای تعطیل شنبه و یکشنبه در بازارهای جهانی چگونه نرخ ارز در بازار داخلی تعیین می شود ، گفت :‌ آخرین نرخ هایی که در بورس های جهانی در پایان معاملات روز جمعه درج می شود معیار فعالیت های ماست و میزان عرضه و تقاضا نیز مهم است.
وی افزود :‌ نرخ ارز در داخل کشور درماه های اخیر ثبات خوبی پیدا کرده است و نوسانی که دیده می شود مربوط به تراز ارزش ارزهای خارجی در مقابل طلاست که در بازارهای جهانی دیده می شود و متناسب با آن در داخل کشور هم وجود دارد .
وی افزود : نرخ ارز داخلی تحت تاثیر نرخ جهانی طلا و نوسان ارزش ارزهای جهانی در برابر یکدیگر است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.