مجوز بهره برداری از مرکز تجاری ایران در آستاراخان روسیه به اتاق بازرگانی گیلان اعطاء شد.

مراکز تجاری در کشورهای مشتری ایجاد می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا ، مدیرکل دفتر امور نمایندگی های سازمان توسعه تجارت ایران در این مراسم گفت: ایجاد مراکز تجاری در کشورهای هدف صادراتی همواره جزو برنامه‌ها و اهداف دولت است.

رضا عباسقلی استفاده از پتانسیل های بخش خصوصی و تلاش در توانمندتر سازی این بخش را زمینه ساز افزایش تجارت خارجی عنوان کرد.

وی ادامه داد: همکاری اتاق بازرگانی به عنوان تشکلی قوی در حوزه بازرگانی و تجارت در قالب مراکز تجاری خارجی یکی از بهترین راهکارها در این زمینه است.

مدیرکل دفتر امور نمایندگی های سازمان توسعه تجارت ایران انجام مشاوره های بازرگانی برای تجار ایرانی جهت ورود به بازار روسیه، هدایت و راهبری در نحوه حضور بخش خصوصی در بازارهای خارجی، نقش آفرینی در حوزه های مختلف بازاریابی و انجام تحقیقات بازار، انجام فعالیت های مرتبط با اخذ ویزا برای تجار، ساماندهی حضور ایرانیان در بازار روسیه و ساماندهی اعزام و پذیرش هیأت های تجاری را از جمله وظایف این مرکز تجاری عنوان کرد و افزود: این مرکز ششمین مرکز تجاری ایران در خارج از کشور است که کار خود را رسما آغاز کرده و امید است با تلاش در راستای حفظ سهم صادراتی قبلی، زمینه های افزایش سهم صادرات غیرنفتی ایران را نیز ایجاد کند.

وی تصریح کرد: وجود تعامل سازنده و نگرش مثبت استاندار گیلان در توسعه تجارت های خارجی موقعیتی مناسب برای استان است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.