براساس گزارش گمرک ایران، صادرات محصولات پتروشیمی در ٢ ماه نخست امسال بیش از ١٥ درصد افزایش یافت.

رشد ١٥ درصدی صادرات محصولات پتروشیمی در ٢ ماه نخست ٩٥

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، چین در دو ماه نخست امسال‌، ٢٢ و ٧٨ صدم درصد از سهم ارزشی کالاهای صادراتی ایران را به خود اختصاص داد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ٦ و ٢٢ صدم درصد افزایش نشان می‌دهد.

بنابراین گزارش، امارات متحده عربی دومین خریدار کالاهای ایران در این مدت بوده که ١٧ و ١٤ صدم درصد از سهم ارزش کل صادرات را دارا بوده و واردات آن از ایران نسبت به مدت مشابه سال گذشته ١١ و ٤ صدم درصد کاهش داشته است.

سومین کشور واردکننده کالاهای ایرانی کشور عراق است که طی دو ماهه اول امسال‌ سهم آن از کل ارزش صادرات ١٤ و ٢٨ درصد است و ٥ و ٩٨ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

کشور جمهوری کره از نظر ارزش، کالای بیشتری از ایران خریداری کرده به‌ طوری که با سهم ارزش ٨ و ٣٩ صدم درصد چهارمین کشور مقصد کالاهای صادراتی ایران بوده و واردات آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد قابل‌ توجه ٩٦٠ درصدی همراه بوده است.

کشور هند پنجمین واردکننده کالاهای ایرانی است که ٧ و ٢٨ صدم درصد از سهم ارزش کالاهای صادراتی را به خود اختصاص داد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٦ و ٣٥ صدم درصد افزایش نشان می‌دهد.

بنابراین گزارش، سایر کشورها با سهم ارزش ٣٠ و ١٣ درصدی، وارد کننده کالاهای ایرانی بوده‌اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٤٣ و ٨٧ درصد کاهش داشته است.

شایان یادآوری است که میعانات گازی با ارزش یک میلیارد و ٨٨ میلیون دلار، ١٥ و ٨٥ صدم درصد سهم ارزش کالاهای صادراتی را در این مدت دارا بوده است.

براساس این گزارش صادرات محصولات پتروشیمی با ارزش ٢ میلیارد و ٩٠٨ میلیون دلار، ٤٢ و ٤٠ صدم درصد سهم ارزش کالاهای صادراتی را به خود اختصاص داده و قابل توجه این که رشد صادرات محصولات پتروشیمی در کنار کاهش صادرات میعانات گازی و سایر کالاها صورت گرفته به‌ طوری که محصولات پتروشیمی ١٥ و ٤٠ صدم درصد رشد داشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.