آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید با بیان اینکه وهابیت گاهی به زبان سلفی ها، گاهی به زبان طالبانی ها، گاهی از قول اخوانی ها و امروزه با زبان داعشی ها هستند، گفت :ریشه همه اختلافات از وهابیت است.

آیت الله سبحانی: ریشه همه اختلافات از وهابیت است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مرکز خبر حوزه، وی روز سه شنبه در دیدار علمای اهل سنت هند و اندونزی با بیان اینکه قرآن کریم هر جا که از وحدت و اتفاق مسلمانان سخن می گوید، همیشه آن را ستایش می کند و هر جا که درباره تفرقه و دو دستگی سخن می گوید آن را محکوم می کند اظهار داشت: در آیه «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا» امت متفرق اگر بخواهد نجات پیدا کند باید به ریسمان وحدت چنگ بزند. 
وی با اشاره به اهمیت وحدت در کشورهای اسلامی و نقش دشمن در ایجاد تفرقه گفت: امروز ده ها شبکه علیه جمهوری اسلامی ایران افترا می بندند، جرم ایران اسلامی این است که می خواهد مسلمانان یکی باشند؛ اگر ما، آمریکا و اسراییل با هم بودیم از ما تعریف و تمجید می کردند. 
آیت الله سبحانی به سیاست اختلاف افکنی دشمنان اشاره کرد و افزود: برنامه بریتانیا این است که جماعتی به نام سعودی ها را آورده اند تا تمام آثار اسلامی را از بین ببرند و از اسلام فقط قرآن بماند و اگر بتوانند قبر پیامبر(ص) را نیز از بین می برند. 
وی ادامه داد: جوانان غربی امروزه می گویند، معلوم نیست که مسیح وجود داشته باشد و در دین خود تردید دارند؛ وهابی ها هم با از بین بردن آثار اسلامی می خواهند اسلام را از بین ببرند، اگر کعبه را برداریم، مکه امروزه مثل یک شهر غربی است، با این وضع پس از 20 سال از اسلام آثاری نخواهد ماند. 
وی در مورد وضعیت خاورمیانه اظهار داشت: امروز بلایی به جان مسلمانان افتاده است و این بلا و آتش افتراق را غربی ها و آمریکایی ها در درجه اول و صهیونیست ها در درجه دوم در میان مسلمانان روشن کرده اند تا مسلمین همدیگر را بکشند، تمام زیرساخت ها را از بین ببرند، پس از آن دشمنان بیایند پول بگیرند و آنها را بسازند و در نتیجه امنیتی برای اسراییل ایجاد کنند. 
وی گفت: ریشه همه اختلافات از وهابیت است؛ وهابیت گاهی به زبان سلفی ها، گاهی به زبان طالبانی ها، گاهی از قول اخوانی ها و امروزه به با زبان داعشی ها هستند. در این میان یک نفر از اسراییلی های صهیونیست کشته نمی شوند و هر روز صدها نفر از مسلمانان کشته می شوند. 
این مرجع تقلید با بیان اینکه هر کجا وهابیت آمده تفرقه ایجاد کرده است گفت: در هند، پاکستان، افغانستان، ازبکستان و حتی آلمان هرجا که رفتند مردم را با هم دشمن کردند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.