یک متخصص طب سنتی گفت: استفاده از ظروف تفلون و آلومینیوم برای طبخ غذا تاثیر زیادی بر کم خونی افراد دارد.

معرفی یک معجون ویژه برای افراد مبتلا به کم خونی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان،جعفر طاهرزاده گفت: کم خونی به خصوص از نوع فقر آهن، عارضه ای است که باید برای رفع آن برنامه ریزی شود.
وی افزود: در برخی از کم خونی ها مانند بدخیمی ها، اختلالات پلاکتی وجود دارد که درمان آن نیازمند انجام آزمایشات متعدد و نسخه پزشک معالج است.
این متخصص طب سنتی با توصیه ای به افرادی که مبتلا به کم خونی هستند اظهارکرد: این افراد می توانند هر شب مقداری مویز را در سرکه انگور خیسانده و پس از خارج کردن آن ها و خشک شدنشان، آنها را مصرف کنند.
وی ادامه داد: این بیماران می توانند از شربت سرکه شیره و یا تخم ‌شربتی، کاسنی، کرفس، شوید، سیاه دانه، رازیانه و هویج به همراه عسل استفاده کنند و مصرف شربت نیز باید نیم ساعت قبل از صرف غذا و به همراه سایر عرقیات گیاهی باشد.
طاهرزاده با اشاره به بهترین غذا برای بیماران مبتلا به کم خونی خاطرنشان کرد: بهترین غذا برای این افراد، مخلوط راسته گوسفند به همراه زردچوبه و پیاز است و این افراد باید از خوردن غذاهای سرخ کردنی پرهیز کنند.
این متخصص طب سنتی با معرفی یک معجون برای افراد دارای کم خونی اذعان کرد: مصرف یک لیوان شیر به همراه شیره انگور و بادام، معجونی است که به اصلاح کم‌ خونی افراد کمک می کند.
وی تاکید کرد: افرادی که مبتلا به کم خونی هستند از ظروف آلومینیومی و تفلون برای طبخ غذا استفاده نکنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.