تمامی این حرف ها، پیام های مقامات سپاه است خطاب به رئیس جمهور ایران و حاکمان منطقه خلیج [فارس] مبنی بر اینکه آمریکا خیلی ضعیف تر از آن است که بخواهد ایران را متوقف کند.

آینده منطقه در دستان نیروی قدس است/ سپاه همچنان دستگیری نیروهای آمریکایی را جشن می گیرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سرویس سیاسی جام نیـوز، وب سایت آمریکایی "دیفنس وان" (Defenseone)  در گزارشی تحلیلی به قلم "ری تکیه" محقق روابط ایران و آمریکا و مقام سابق وزارت خارجه این کشور معتقد است که سپاه پاسداران ایران، آینده سیاسی منطقه خاورمیانه را رقم خواهد زد. ری تکیه در این گزارش نوشت: «نیروی سپاه قدس در حال حاضر با 15 هزار عضو در خط مقدم پروژه های نفوذی ایران قرار دارد. باید گفت سپاه ایران در چند سال اخیر در سر تیتر اخبار قرار داشته است و به نحوی عمل کرده است که رسانه های غربی نمی توانند از آن چشم پوشی کنند. رسانه های غربی بر این باورند که نیروهای نظامی سپاه قدس به دنبال نفوذ در خاورمیانه هستند و تجّار کارآفرین سپاه که متحد رئیس جمهور حسن روحانی نیز هستند در تلاش اند تا با ایدئولوژی های خود اقتصاد ایران را رونق بخشند. این نیروهای متعصب سعی دارند تا به آیت الله خامنه ای برای حفظ جمهوری اسلامی کمک کنند.»
دیفنس وان در ادامه نوشت: «سپاه ایران معمولا شامل مردان جوان مومن بوده و اکثر آنها از طبقه کارگر بوده اند. سپاه ایران بدست رهبر پیشین ایران آیت الله خمینی تشکیل شد. سپاه ایران در جنگ ایران و عراق نقش بسیار مهمی داشت و کارهای بزرگی انجام داد اما بعد از پایان جنگ، هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور وقت ایران آنها را تشویق به حضور در پروژه های زیربنایی و صنعتی ایران کرد. مهندسان سپاه و مسئولان خیلی زود وارد اقتصاد شدند و راه های کسب منعفت در پروژهای ملی و فراملی را طی کرده و در این زمینه موفق ظاهر شدند.»
ری تکیه افزود: «زمانی که هاشمی رفسنجانی به شدت از نقش آنها در بازسازی کشور حمایت می کرد، رهبر ایران نیز از آنها در زمینه مسائل امنیتی حمایت کرد و در زمینه صدور انقلاب به خارج از مرزهای ایران و همچنین اجرای برنامه های سپاه حمایت های زیادی را انجام داد. 
اکنون با اوضاع پیش آمده در خاورمیانه، فرصت زیادی برای ایران در انجام برنامه ها و ایجاد قدرت فزون تر در خلیج فارس تا دریای مدیترانه ایجاد شده است. ایران از زمان بیداری کشور های عربی، سیاست های خارجه خود در منطقه بشدت تغییر داده است. اکنون سرنگونی برخی از کشور های عربی این فرصت را برای ایران بوجود آورده است تا برنامه های رویایی خود را در منطقه انجام دهد. اکنون ایران در نظر دارد تا به اصلی ترین بازی گردان در کشور عراق و سوریه تبدیل شود. اکنون سپاه قدس ایران با داشتن بیش از 15 هزار عضو در خط مقدم پروژه های نفوذی ایران قرار دارد.» ری تکیه در ادامه نوشت: «سپاه ایران همچنین جلودار ادعای حضور نیروهای آمریکایی در خارمیانه می باشد و همچنان دستگیری 10 نیروی آمریکایی را که در ماه ژانویه وارد آب های ایران شده بودند، را جشن می گیرند. فرمانده هان سپاه نیز دائما از عدم توانایی آمریکا برای مقابله با ایران سخن می گویند. تمامی این حرف ها، پیام های مقامات سپاه است خطاب به رئیس جمهور ایران و حاکمان منطقه خلیج [فارس] مبنی بر اینکه آمریکا خیلی ضعیف تر از آن است که بخواهد ایران را متوقف کند.»
این وب سایت آمریکایی در پایان افزود: در سال های اخیر سپاه ایران همچنین به عنوان یک نیرو و قدرت در مسائل سیاسی منطقه شناخته شده است. روابط بین سپاه و روحانیون ایران نیز متقابل بوده است. سپاه ایران نیز که از مردان مومنی تشکیل شده است که ایجاب می کند که از روحانیون حمایت کنند. از طرفی نیز روحانیون در زمینه قدرت  منطقه ای و اهداف خود بوسیله سپاه به یک نیروی خوب و قابل تکیه ای دست یافته اند. باید گفت آینده منطقه تحت همکاری این دو نیروی ایرانی تعریف خواهد شد.»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.