قدس آنلاین: خیران و نیکوکاران در جشن گلریزان شهرستان بجنورد که به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان صورت گرفت؛ مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کمک کردند.

کمک۱۴۰ میلیون تومانی خیرین و نیکوکاران در جشن گلریزان بجنورد

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در این مراسم گفت: ۵۰۰ پرونده زندانیان این استان در محل ستاد دیه مورد بررسی قرار گرفت که ۲۳۰ نفر از این تعداد توانایی پراخت محکومیت مالی خود را نداشتند که پس از بررسی و مشارکت نیکوکاران به ۱۵۶ نفر کمک شد.

حجت الاسلام نورالله قدرتی همچنین بر تخفیف شکات اشاره ای کرد و افزود: شکات نیز از بخش زیادی از میزان طلب خود می گذرند که این امر نیز کمک بزرگی است.
 وی اظهار داشت: شکات در سال گذشته ۲۱ میلیارد ریال با بخشش میزانی از طلب خود در آزادی زندانیان جرایم غیر عمد کمک کردند.
 وی، میزان کمک خیران را نیز دو میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: مابقی نیز توسط ستاد دیه کشور، آورده زندانیان و سایر کمک ها بود.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش بر کمک به زندانیان جرایم عمدی سبک نیز تاکید کرد و افزود: برخی از مددجویان به علت هایی همچون یک درگیری کوچک در بند حبس شده اند که هم اکنون نیز پشیمان هستند اما توانایی پرداخت محکومیت خود را ندارند، باید به این افراد نیز کمک شود.

وی از نیکوکاران این استان خواست تا به زندانیان جرایم سبک نیز کمک کنند و افزود: برخی از جوانان تنها به علت یک اشتباه کوچک هم اکنون در زندان به سر می برند که این امر مناسب نیست.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با بیان اینکه یک میلیارد ریال اعتبار برای کمک به زندانیان جرایم سبک مورد نیاز است، گفت: بیشتر این مددجویان به علت محکوم مالی با مبلغ کم زندانی هستند.
 امام جمعه بجنورد نیز در این مراسم بر ترویج فرهنگ انفاق و احسان تاکید کرد و گفت: در آموزه های دینی و قرآنی بسیار به این امر مهم سفارش شده است.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی افزود: معامله با خدا سود آورترین معامله است که اگر کسی این مهم را سرلوحه کار خود قرار دهد خدا جبران خواهد کرد.

وی اظهار داشت: افرادی که در کار های خیر هستند خداوند نیز به آنان در تمامی مراحل زندگی کمک خواهد کرد و زندگی او را در تنگنا قرار نمی دهد و گره های مشکلات آنان باز خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر اولویت بندی کمک ها نیز تاکید کرد و افزود: کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد مطمئن ترین کمک است چرا که آنان دارای پرونده هستند و جرم آنان نیز مشخص است و با کمک نیکوکاران گره کارشان باز خواهد شد

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.