سفیر فلسطین در تهران دربارۀ مشغول شدن کشورهای عربی به جنگ های حاشیه ای هشدار داد و هدف از این جنگها را انحراف آن ها از مبارزه با "اسرائیل" و آزادی قدس و فلسطین دانست.

هدف از جنگهای منطقه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، "صلاح الزواوی" در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم، اظهار داشت: سوریه به این دلیل درگیر جنگ است که 100 سال است در کنار فلسطین ایستاده است و لیبی، به این سبب گرفتار اوضاع کنونی است که حامی مالی فلسطین بود، عراق نیز به این دلیل درگیر است که تکیه گاه قدرتی برای فلسطینی ها بود. در این میان، لبنان و اردن نیز با کشمکش های امنیتی درگیر شده اند و همۀ این ها برای این است که هیچ یک از این کشورها در آیندۀ فلسطین نقشی ایفا نکنند.

وی شکل گیری رژیم صهیونیستی در سرزمین مسلمانان را نتیجۀ حمایت همه جانبۀ غربی از این طرح دانست و گفت: تا وقتی طرحی با محوریت ضدیت با رژیم صهیونیستی شکل نگیرد و حمایتی همه جانبه از آن صورت نگیرد، فلسطین شکل نخواهد گرفت.

سفیر فلسطین در تهران افزود: به این ترتیب، ما نیازمند تشکیل کنگره ای متشکل از کشورهای عربی و منطقه ای هستیم که ایران و عربستان به عنوان دو کشور اساسی در آن حضور داشته باشند و در آن رنج های فلسطینی ها بررسی شود و مشکلات جهان اسلام حل شود و وحدت کلمه در کنگره برقرار شود تا همه سلاح ها، هدفی یکسان را نشانه بگیرند و آن رژیم اشغالگر صهیونیستی است.

وی سپس با انتقاد از جهان اسلام به سبب تنها رها کردن فلسطینی ها در مبارزه با رژیم اشغالگر صهیونیستی، هشدار داد که طرح "اسرائیلِ بزرگ" بر اساس چیرگی بر سوریه، اردن، سینا و عراق استوار است.

صلاح الزواوی در پایان با انتقاد از جنگ های طایفه ای در جهان اسلام گفت: این جنگ ها، به نفع رژیم صهیونیستی و در حمایت از طرح این رژیم صورت می گیرد و در واقع باید گفت که جهان اسلام، به سبب وحدت نداشتن، دچار بازی در وقت اضافه است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.