پس از آنکه چند نهاد بین‌المللی فعال در حقوق بشر خواستار حذف عربستان از شورای حقوق بشر به دلیل نقض حقوق انسان‌ها در یمن شدند، نماینده ریاض اعلام کرد که عربستان خشمگین است.

خشم و ناخرسندی عربستان از سازمان‌های حقوق بشری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، بعد از درخواست سازمان‌های عفو بین الملل و دیدبان حقوق بشر برای حذف عربستان از شورای حقوق بشر سازمان ملل؛ ریاض در واکنش به این درخواست اعلام کرد که خشمگین و ناراحت است.

سازمان‌های دیدبان حقوق بشر و عفو بین الملل با اشاره به عضویت سه ساله عربستان در شورای حقوق بشر سازمان ملل تأکید کرده‌اند این کشور کارنامه بلندبالایی در نقض حقوق بشر در یمن داشته به همین دلیل باید از شورای حقوق بشر سازمان ملل حذف شود.

خبرگزاری «رویترز»، گزارش داد نمایندگی دائمی عربستان در سازمان ملل در واکنش به این درخواست با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از اتهامات سازمان عفو بین الملل و سازمان دیدبان حقوق بشر که عربستان را به انجام حملات غیرقانونی در یمن متهم کرده بسیار خشمگین و ناراحت هستیم.

عربستان مدعی شده این کشور و همپیمانانش در ائتلاف عربی برای حمله به یمن به قوانین بین المللی متعهدند و هدف آنها از بمباران یمن بازگرداندن دولت قانونی به این کشور و حمایت از غیرنظامیان یمنی است.

نمایندگی دائمی ریاض در سازمان ملل در پایان این بیانیه اعلام کرده از مرگ هر غیر نظامی در یمن متأسف است.

سازمان‌های حقوق بشری عفو بین الملل و دیدبان حقوق بشر اعلام کرده بودند که 69 حمله غیرقانونی عربستان را ثبت کرده‌اند که برخی از آنها در حد جرائم جنگی است و تا کنون منجر به مرگ دست کم 913 غیرنظامی یمنی شده است.

پیش‌ از این ریاض در فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان سازمان ملل قرار گرفته بود اما با اعمال فشار بر این نهاد؛ از این فهرست حذف شد؛ به این ترتیب به نظر نمی‌رسد سازمان‌های بین المللی و نهادهای حقوقی بتوانند علیه تجاوزهای آل سعود به حقوق شهروندان یمنی و کشتار غیرنظامیان، اقدام کنند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.