پایگاه خبری « سی.ان.ان » به نقل از منابع آگاه نوشت که «کریس کریستی» فرماندار ایالت نیوجرسی و «نیوت گینگریچ» رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا از گزینه های نهایی دونالد ترامپ برای سمت معاونت ریاست جمهوری هستند.

دو چهره شاخص جمهوریخواه در میان نامزد های نهایی معاونت ترامپ

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، معاونت ریاست جمهوری آمریکا از آن نظر حائز اهمیت است که وی ریاست مجلس سنا را بر عهده خواهد داشت و در صورت عزل، کناره گیری یا مرگ رئیس جمهوری، او مسئول اداره دولت تا پایان دوره چهارساله خواهد بود.
دونالد ترامپ قرار است نامزد نهایی خود برای سمت معاونت ریاست جمهوری را در کنوانسیون ملی حزب جمهوریخواه که از 18 تا 21 ژوئیه ( 28 تا 31 تیر) در « کلیولند » در ایالت اوهایو برگزار خواهد شد، معرفی کند.
حال پایگاه خبری سی ان ان یکی از گزینه های اصلی باقی مانده برای تصدی این سمت را «کریس کریستی» فرماندار ایالت نیوجرسی و از چهره های شاخص جمهوریخواهان معرفی کرده است.
کریستی که خود یکی از نامزد های این حزب در انتخابات درون حزبی اخیر برای معرفی نامزد نهایی ریاست جمهوری بود، پس از کناره گیری از رقابت ها به یکی از حامیان اصلی ترامپ بدل شد.
آنطور که منابع نزدیک ترامپ خبر می دهند، «نیوت گینگریچ» رئیس جمهوریخواه پیشین مجلس نمایندگان آمریکا نیز از دیگر نامزد های تصدی سمت معاونت است.
گینگریچ پیش از این خود یکی از نامزد های حزب جمهوریخواه در رقابت های انتخاباتی سال 2012 آمریکا بود که در انتها به نفع «میت رامنی» نامزد نهایی این حزب از رقابت های درون حزبی کناره گیری کرد.
برخی از رسانه ها «باب کورکر» و «جف سشنز» به ترتیب سناتور های ایالت های تنسی و آلاباما را از دیگر گزینه های تصدی مقام معاونت ترامپ معرفی می کنند.
دونالد ترامپ ماه گذشته موفق به کسب تعداد آرای لازم برای احراز نامزدی نهایی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد. 
با این حال نامزدی وی تا زمان رای گیری نهایی در کنوانسیون ملی این حزب رسمیت نخواهد یافت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.