ایران با رشد ۵.۲ درصدی تولید فولاد خود در نیمه نخست سال جاری میلادی، مکزیک را در رده بندی تولیدکنندگان بزرگ فولاد پشت سر گذاشت و در رتبه ۱۲ جهان قرار گرفت.

ایران با کنار زدن مکزیک دوازدهمین فولادساز جهان شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، انجمن جهانی آهن و فولاد در جدیدترین گزارش خود از رشد 5.2 درصدی تولید فولاد ایران در نیمه نخست سال جاری میلادی خبر داد.

تولید فولاد ایران که در نیمه نخست سال 2015 بالغ بر 8.372 میلیون تن گزارش شده بود در نیمه نخست سال جاری میلادی به 8.806 میلیون تن افزایش یافته است.

رشد 5.2 درصدی تولید فولاد ایران طی نیمه نخست 2016 در حالی است که تولید فولاد جهان در این دوره 1.9 درصد کاهش یافته و به 794 میلیون تن رسیده است.

بر اساس این گزارش ایران در نیمه نخست سال جاری میلادی توانسته مکزیک را پشت سر بگذارد و در جایگاه دوازدهمین تولید کننده بزرگ فولاد در جهان قرار گیرد.

تولید فولاد مکزیک که در ماه های ژانویه تا ژوئن 2015 بالغ بر 9.262 میلیون تن گزارش شده بود در مدت مشابه سال جاری به 8.795 میلیون تن کاهش یافته است.

در رده بندی جهان، چین در رتبه نخست قرار گرفته و با تولید 399 میلیون تن فولاد به عنوان بزرگترین تولید کننده این محصول در نیمه نخست 2016 شناخته شده است. ژاپن با تولید 52 میلیون تن فولاد در رتبه دوم و هند با تولید 40 میلیون تنی در رتبه سوم از این نظر قرار گرفته است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.