انتخابات همواره یکی از مهمترین وقایع سیاسی است که در کشورهای مختلف اتفاق می‌افتد که طی آن، برای یک دوره چهارساله سرنوشت سیاسی کشورها به دست مردم رقم می‌خورد. در ایران نیز این واقعه همیشه با تب و تاب خاصی از سوی گروه‌های مختلف سیاسی و مردم پیگیری می‌شود. انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ در ایران نیز مانند دوره‌های قبلی از اهمیت برخوردار است. به ویژه گمانه‌زنی‌ها برای حضور احمدی‌نژاد در این دور از انتخابات (چه به صورت کاندیداتوری مستقیم و چه به صورت حامی دیگر کاندیداها)، بر اهمیت آن افزوده است.

"احمدى نژاد" به نردبانى كه از آن بالا رفت، لگد زد
 
احمد کریمی‌اصفهانی درخصوص رویکرد اصولگرایان در انتخابات آتی ریاست جمهوری تصریح کرد: ما طبق روال قبل، در خط رهبری حرکت می‌کنیم و در دو زمینه در حال بررسی هستیم. در وهله اول در حال مطالعه این موضوع هستیم که آیا به صورت مستقل وارد انتخابات آتی شویم یا اینکه با گروه‌های سیاسی دیگر ائتلاف کنیم. از سویی دیگر درباره گزینه‌های مختلف در حال بررسی هستیم و تعداد افرادی که از نظر ما برای انتخابات صلاحیت دارند، زیاد هستند، امّا؛ هنوز در حال مطالعه هستیم.
 
وی افزود: اصولگرایان در مطالعات و بررسی‌های خود برای معرفی کاندیدای مورد نظر توجه ویژه‌ای بر این موضوع خواهند داشت که کاندیداهای معرفی شده بتوانند به حل و فصل مشکلات اقتصادی کشور کمک کنند. همچنین، وی توضیح داد: این مسئله بسیار اهمیت دارد که کاندیداهای مورد حمایت اصولگرایانف پس از روی کار آمدن به تعهدات خود به اصولگراها متعهد باشند. 
 
کریمی اصفهانی تصریح کرد: یکی از مسائلی که ما به عنوان اصولگرایان به آن معترض هستیم این است که کاندیداها با حمایت ما روی کار می‌آیند، امّا؛ پس از به قدرت رسیدن، ملاحظات مورد انتظار را ندارند و به این ترتیب لازم است که در این دوره از انتخابات، قبل از هر چیز در این باره با کاندیداها به توافق برسیم.
 
همچنین از کریمی اصفهانی سوال شد که واکنش اصول‌گرایان به حضور احمدی‌نژاد در انتخابات آتی ریاست جمهوری چیست و او پاسخ داد که حمایت اصولگرایان از احمدی‌نژاد در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری منتفی است.
 
وی توضیح داد: آقای احمدی‌نژاد خودشان مطرح کردند که اصولگرا نیستند و این موضوع به درستی از سوی وی مطرح شده است. چرا که احمدی‌نژاد، هیچ زمان اصولگرا نبوده و نخواهد بود و به هیچ اصولی پایبند نیست.
 
کریمی اصفهانی تصریح کرد: اگر چه احمدی‌نژاد اعلام کرده است که اصولگرا نیست، امّا؛ با ترفندهای خاصی از حمایت اصولگرایان استفاده کرد و به مقام ریاست جمهوری رسید، لیکن، زمانیکه به قدرت دست یافت به نردبانی که از آن بالا رفته بود، لگد زد.
 
وی همچنین توضیح داد که احمدی‌نژاد به صورت یک [...] بدخیم برای نظام است و این موضوع را فقط متخصصان حاذق از جمله مراجع مذهبی قم متوجه شدند، به همین دلیل با وجود تلاش احمدی‌نژاد برای نزدیک شدن به مراجع و استفاده از این روش برای افزودن بر محبوبیت خود، مراجع این اجازه را به وی ندادند.
 
وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما بهترین گزینه برای اصولگرایان در انتخابات آتی کیست، تصریح کرد: معمولاً زمانیکه گزینه مورد نظر گروه‌ها برای کاندیداتوری اعلام می‌‌شود، گروه‌های مختلف شروع به تخریب آن گزینه می‌کنند، به همین دلیل هنوز زمان مناسبی برای اعلام کاندیدای اصولگرایان نیست. 
 
از این فعال سیاسی درباره احتمال حمایت اصولگرایان از روحانی سوال شد و وی گفت: معمولاً متداول نیست که اصلاح‌طلبان از کاندیداهای اصولگرایان و اصولگراها از کاندیداهای اصلاح‌طلبان حمایت کنند، امّا؛ با وجود برخی روندها، اصل برای اصولگرایان عملکرد اشخاص است و اگر روحانی در چارچوب اعتلای اسلام و انقلاب و در خط ولایت فقیه فعالیت کند، احتمال حمایت از وی وجود خواهد داشت. 
 
وی در ادامه توضیح داد: البته با وجود حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی، وی اعلام نکرده است که اصلاح‌‌طلب است.
 
کریمی اصفهانی درباره برخی گمانه‌زنی‌ها درباره اختلافات موجود میان جبهه پایداری و اصولگرایان و احتمال اتفاق نظر آنها در انتخابات آتی گفت: درست است که میان جبهه پایداری و اصولگرایان اختلافاتی وجود دارد، امّا؛ در صورتیکه گروه‌های مختلف در مواضع خود نرمش نشان دهند، احتمال ائتلاف میان گروه‌های مختلف اصولگرایی وجود دارد.
 
وی در پایان تصریح کرد: به نظر نمی‌رسد که احمدی‌نژاد به صورت مستقیم وارد انتخابات شود، بلکه احتمالاً از یک کاندیدا حمایت خواهد کرد و از این طریق تلاش می‌کند که مجدداً به عرصه سیاسی کشور وارد شود. 
 
وی ابراز امیدواری کرد که با توجه به صدماتی که احمدی‌نژاد به اقتصاد کشور طی 8 سال دوره ریاست‌جمهوری‌اش وارد کرد، مردم با هشیاری با حضور وی در انتخابات آتی برخورد کنند. 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مانا IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    2 0
    اقای اصفهانی از کدوم نردبان صحبت می کنید چرا سایر اصول گرایان از این نردبان استفاده نکردند وبالا نرفتند رضایی قالیباف لاریجانی حداداد و....