معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از برگزاری اجلاس بین‌المللی "مشهد؛ پایتخت فرهنگی جهان اسلام" در مشهد مقدس خبر داد.

  اجلاس "مشهد؛ پایتخت فرهنگی جهان اسلام" برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا واعظ مهدوی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: این اجلاس بزرگ قرار است تا در سال آینده به میزبانی مشهد مقدس برگزار شود.

وی با اشاره به لزوم همبستگی و همکاری جهان اسلام در زمینه‌های فرهنگی و هنری تصریح کرد: می‌توان برنامه‌ریزی انجام داد تا در بین کشورهای اسلامی ما یک رقابتی را در زمینه هنرهای تجسمی در اجلاس پایتخت فرهنگی جهان اسلام سازمان دهیم.

معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با بیان اینکه در گام بعدی می‌توان به برگزاری این مسابقات در سطح جهانی اندیشیده و برای آن برنامه‌ریزی کرد افزود: تحقق این هدف یک ابزارهایی برای علاقه و تحرک بیشتر و انگیزه بیشتر در این حوزه‌ها (هنرهای تجسمی) فراهم می‌کند.

واعظ مهدوی با اشاره به اینکه یک همبستگی و اجماع عمومی و یک عزم عمومی برای ارتقای زمینه‌های آموزش‌های عمومی در کشور در حال شکل‌گیری است خاطرنشان کرد: این همبستگی سبب می‌شود خلأهای موجود در این زمینه در کشور و جهان اسلام پر شود.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد رقابت سازنده و مفید و کار آیی بیشتر دانش آموزان و فارغ‌التحصیلان رشته‌ها و دوره‌های عمومی و برای به ظهر رساندن مهارت‌ها، این سمینارها یکی از نقاط مهم تبلور این فعالیت‌هاست.

معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی عنوان کرد: باید برنامه‌ریزی انجام دهیم که اجلاس سال آینده مشهد به‌عنوان نقطه آغازی تلقی شود تا بتوانیم این کار را انجام داده و در سطح ملی و بین‌الملل شاهد رقابت هنرمندان باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.