قدس آنلاین/رها واعظی : همان قدر که برای شروع یک کسب و کار کوچک رسمی، باید یک دفتر کار مناسب آماده کرد، به همان اندازه هم، لازم است که یک لپ تاپ مناسب برای سازماندهی کارها تهیه کرد.

برای شروع کسب وکار کوچک خود ،چه لپ تاپی بخریم؟

مهم ترین ویژگی یک لپ تاپ برای استفاده در کسب و کاری کوچک، لپ تاپی است که خطر خراب شدن و نیاز به تعمیر پیدا کردن، کم تر آن را تهدید کند؛ زیرا در سال های ابتدایی راه اندازی هر کسب و کاری، هزینه های واجب زیادی وجود دارد. بنابراین، اگر شما نیز در ابتدای راه یک کسب و کار کوچک هستید و هنوز لپ تاپی را که لازمه کار شما می باشد، خریداری نکرده اید، بهتر است به این موضوع توجه ویژه داشته باشید.

صاحبان کسب و کار، معمولاً معیارهای مختلفی برای خرید سیستم کامپیوتری مناسب تجارت خود دارند، بر همین اساس، شرکت های بزرگ ساخت رایانه های شخصی (PC)، گروه های مختلفی از رایانه های شخصی ( PC) را برای کاربران تجاری وخانگی طراحی کرده اند.

مثلا کمپانی دل رایانه های شخصی (PC) مناسب برای مصرف کنندگان را با نام های Inspiron و XPS عرضه و رایانه های شخصی (PC) مناسب برای کاربران تجاری را با نام های Latitude و Optiplex ارایه کرده است.

و یا شرکت معروف اچ پی، گروه رایانه های Pavilion و Envy خود را برای کاربران خانگی و گروه ProBookها و EliteBookهای خود را مخصوص کاربران تجاری معرفی کرده است. البته در هر دو شرکت و برای هر دو گروه، یک گروه با قیمت مناسب و یک گروه گران قیمت برای خریداران خاص عرضه شده است.

به طور کلی، لپ تاپ های مناسب برای کسب و کار، لپ تاپ هایی هستند که قابل اعتماد باشند و کم تر نیاز به تعمیر پیدا کنند، همچنین در صورت خراب شدن، به آسانی قابل تعمیر باشد. نسل اینگونه لپ تاپ ها عموماً به کندی تغییر می کنند و تولیدکنندگان آن ها سعی دارند که قطعات جانبی لپ تاپ ها را برای مدت طولانی تری عرضه کنند، زیرا مصرف کنندگان لپ تاپ ها با کاربری تجاری، برای تهیه مجدد سیستم های رایانه ای، با محدودیت مالی و زمانی مواجه هستند. همچنین وجود موارد امنیتی مانند اسکنر اثر انگشت و جایگاه کارت حافظه جانبی، از جمله ویژگی های مثبتی است که اگر این لپ تاپ ها دارا باشند، خرید آن ها به صرفه تر است.

رایانه های مخصوص کسب و کار، بهتر است که دارای سیستم عامل ویندوز باشند. هر چند که هنوز استاندارد ویندوز برای کسب و کارهای کوچک در دنیا، ویندوز 7 می باشد، اما بهتر است، سیستمی را انتخاب کنید که دارای ویندوز 8 به بالا باشد، زیرا ویندوز های 8 به بالا دارای پشتیبانی امنیتی از سوی مایکروسافت می باشد.

* ویژگی های سخت افزاری لپ تاپ مناسب کسب و کار

لپ تاپی که مناسب آغاز یک کسب و کار باشد، باید حداقل دارای یک پردازنده Intel Core i5 با رم 4 گیگابایتی و حداقل حافظه 8 گیگابایتی، به همراه هارد 500 گیگابایتی باشد. البته می توانید لپ تاپی ارزان تر با پردازنده قدیمی تر Intel Core i3 بخرید، اما چنین لپ تاپی، تنها سه سال به طور موثر برای شما کار خواهد کرد. همچنین می توانید، مبلغ بیش تری برای خرید لپ تاپی با پردازنده جدیدتر Intel Core i7 هزینه کنید، اما به نظر می رسد که اگر این هزینه اضافی را بر روی میزان حافظه پرداخت کنید، به صرفه تر باشد. همچنین توجه داشته باشید که هارد های SSD بسیار کاربردی تر از هارد درایورهای معمولی و سنتی می باشد و مدت زمان بهره وری مفید لپ تاپ را افزایش خواهد شد.

* کدام برندها؟

شرکت های سازنده بسیاری تلاش کرده اند که نظر کاربران کسب و کارهای مختلف را به لپ تاپ های خود جلب کنند و به همین منظور، مدل های متنوعی را با کاربری مرتبط، تولید کرده اند، اما در این حوزه، بیش تر نگاه ها به ترتیب، به سوی کمپانی های دل، اچ پی، لنووا می باشد.

این سه برند، دارای لپ تاپ هایی هستند که به صورت رایج توسط صاحبان کسب و کارهای کوچک دنیا مورد استفاده قرار می گیرند و پس از آن ها، برندهای توشیبا و فوجیتسو، دارای لپ تاپ های مناسب و پرکاربرد در این حوزه می باشند. برند ایسوس نیز، دارای لپ تاپ هایی با قیمت مناسب در حوزه کسب و کارهای کوچک می باشد و سیستم های سخت افزاری قابل اعتمادی دارد.

* لپ تاپ های پیشنهادی

اگر قصد دارید که یک لپ تاپ ارزان قیمت اما منطقی برای کسب و کار خود تهیه کنید، لپ تاپ های سریVostro  کمپانی دل پیشنهاد می شود. این لپ تاپ ها، برای دفترهای کار خانگی و یا دفاتر کار کوچک گزینه مناسبی است. در صورتی که مبلغ بیش تری را برای خرید لپ تاپ کنار گذاشته اید، می توانید سری هایXPS  جدید از خانواده دل را نیز خریداری کنید. لپ تاپ Latitude E5550 نیز گزینه ای متوسط برای خرید از خانواده دل می باشد.

در بین لپ تاپ های اچ پی نیز مدل ProBook 350 G2 به صاحبان کسب و کارهای کوچک توصیه می شود. مدل 450 همین لپ تاپ نیز سیستم بهتر و جدیدتری است که قیمت آن اندکی بالاتر می باشد، اما باز هم گزینه مناسبی به حساب می آید.

در بین لپ تاپ های ایسوس نیز، مدل X555LA نیز، یک گزینه مناسب با قیمت منطقی، برای شروع یک کسب و کار است.

در نهایت، اگر تصمیم گرفته اید که از بین لپ تاپ های توشیبا، یک مدل را برای کسب و کار خود انتخاب کنید، بهترین و مناسب ترین گزینه، مدل Satellite pro R50 می باشد.

منبع: گاردین

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.