قدس آنلاین: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت: از محل صندوق توسعه ملی ۳۷۷ میلیون دلار برای پنج پروژه اقتصادی و تولیدی استان با محوریت بخش خصوصی تصویب و به بانک عامل ابلاغ شده است.

سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی در پروژه فولاد خراسان

محمد مهدی مروج الشریعه با اشاره به طرح تأمین منابع مالی بنگاه های بزرگ استان، از سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی در سال 95 در پروژه ی فولاد خراسان خبر داد و افزود: بانک ملت 100 میلیارد تومان تسهیلات، برای تولید گندله فولاد و بانک تجارت 150 میلیارد تومان تسهیلات به منظورپروژه تولید کنسانتره مربوط به فولاد خراسان در سنگان خواف اختصاص داده است.

وی گفت: فاز نخست پروژه برقی کردن قطار مشهد-تهران در حد فاصل مشهد-نیشابور 400 میلیارد تومان تسهیلات ریالی و 100 میلیون یورو اعتبارات ارزی برای خرید لوکوموتیو نیز در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: برای طرح توسعه نیروگاه های فردوسی 400 میلیارد تومان، راشد تربت حیدریه 100 میلیارد تومان و نیروگاه 50 مگاباتی بادی نشتیفان خواف که کل سرمایه گذاری آن 90 میلیون یورو است 70 درصد تسهیلات از بانک های استان درخواست شده است .

وی گفت: طی سال گذشته و برای نخستین بار هزار و 300 میلیارد تومان ماشین آلات صنعتی با منابع بخش خصوصی وارد استان شد که مشابه داخلی نداشته است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.