قدس آنلاین: کادر درمانی بیمارستان ۵۵۰ شمس الشموش(ع) ارتش و برادر شهید صیاد شیرازی از آخرین وضعیت جسمی مادر این شهید والامقام گفتند.

آخرین وضعیت مادر شهید صیادشیرازی در بیمارستان ۵۵۰ شمس الشموش(ع) ارتش

به گزارش قدس آنلاین، شهربانو شجاع مادر سپهبد شهید علی صیادشیرازی به دلیل عارضه ریوی و ایست قلبی مدت 14 روز است که در بیمارستان 550 شمس الشموش(ع) ارتش بستری شده است و هم‌اکنون در کما به سر می برد.
وی که به علت کهولت سن و برخی ناراحتی‌های قلبی و ریوی چند سالی است که در منزلش تحت مراقبت‌های ویژه است، به علت وضعیت نامناسبی که پیدا کرده بود عملاً هیچگونه تحرکی نداشت و با کمک ویلچر حرکت می‌کرد.
این مادر شهید هم‌اکنون در حالت کما به سر می‌برد و متأسفانه به گفته کادر درمانی سطح هوشیاری‌اش هم ضعیف شده است و تحت مراقب‌های ویژه قرار گرفته است.
به جهت رسالت خبری‌ای که برای آحاد جامعه به‌ویژه خانواده معزز شهدا و ایثارگران داریم به ملاقات مادر شهید صیادشیرازی رفتیم و در گفت‌وگویی با تیم پزشکی وی از کادر درمانی این مادر شهید آخرین وضعیت جسمانی و علائم هوشیاری‌اش را جویا شدیم که حاصل آن را در ادامه می‌خوانید:
*منتظر پاسخ مثبت اقدامات صورت گرفته هستیم
سرهنگ دکتر، بهروز افتخارزاده رئیس بیمارستان 550 شمس الشموش(ع) ارتش و سرپرست تیم پزشکی مادر شهید صیادشیرازی اظهار کرد: مادر بزگوار این شهید والا مقام از تاریخ بیستم تیر ماه 95 در این بیمارستان بستری شده است؛ وی که سابقه بیماری قلبی هم داشته پس از سه روز وضعیت حالی‌اش بدتر می‌شود و به کما می‌رود و با این اتفاقی که رخ می‌دهد به بخش مراقبت‌های ویژه (I.C.U) منتقل می‌شود.
وی افزود: از همان زمانی که مادر شهید صیادشیرازی به کما رفته اکثر بدنش درگیر شده و وضعیت کلیه و قلب بیمار مناسب نیست و سیر بیماری به سمت حادتر شدن پیش می‌رود و متأسفانه باوجود درمان‌های صورت گرفته تا این لحظه تغییر مثبتی در روند دمار این مادر شهید مشاهده نشده است.
رئیس بیمارستان 550 شمس الشموش(ع) ارتش با بیان اینکه در مسیر درمان مادر شهید صیاد شیرازی از بهترین امکانات و تجهیزات پزشکی استفاده شده است، خاطرنشان کرد: در این رابطه کمبودی در این مسیر وجود ندارد و تلاش پزشکان و کادر درمانی هم به صورت 24 ساعته بوده است تا وضعیت جسمی این مادر شهید مناسبت‌تر شده و وی از حالت کما خارج شود و به سطح هوشیاری مطلوب برسد تا ادامه روند درمان با موفقیت انجام شود.
افتخارزاده با تأکید بر اینکه درجهت پیشرفت در روند امر درمان مادر شهید صیاد شیرازی تیم مشاوره‌ای تشکیل شده است، تصریح کرد: از دانش پزشک‌های فوق تخصص از بیرون از مجموعه بهره‌ برده‌ایم و این گروه معتقدند که بهترین اقدامات در امر درمان این مادر شهید انجام شده و منتظر پاسخ مثبت این اقدامات صورت گرفته هستند تا پله‌به‌پله بتوان بهترین تصمیم را گرفت و آن را اجرا کرد.
وی با اشاره به عیادت مردم و مسئولان از مادر شهید صیاد شیرازی، تأکید کرد: در این مدت استاندار خراسان رضوی، مشاور استاندار خراسان رضوی در امور شهدا و ایثارگران، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، مسئولان و فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی قرارگاه منطقه‌ای نزاجا در منطقه شمال‌شرق، لشکر 77 پیروز ثامن‌الائمه(ع) و تیپ 377 سرلشکر شهید حبرانی و عموم مردم شهید پرور به ملاقات مادر شهید صیاد شیرازی آمدند و آخرین وضعیت حالی وی را جویا شدند.
سرپرست تیم پزشکی مادر شهید صیادشیرازی با تقدیر و تشکر از قدرشناسی مردم فهیم و شهیدپرور، بیان کرد: از مردم قدرشناس درخواست داریم تا به‌جهت رعایت حال بیمار و تمرکز بیشتر تیم پزشکی در روند امر درمان از مراجعه به بیمارستان جهت ملاقات خودداری کنند و تنها برای سلامتی این مادر شهید و تمامی بیماران دعا کنند.
*به دنبال بازگرداندن وضعیت مناسب حالی مادر شهید صیادشیرازی هستیم
سرهنگ دکتر، امیر ادهمی پزشک معالج مادر شهید صیادشیرازی درباره تشخیص تیم پزشکی درباره آخرین وضعیت این مادر شهید، اظهار کرد: تیم پزشکی تا این لحظه هیچ اظهار نظری درباره وضعیت بالینی مادر شهید صیادشیرازی نداشتند و منتظر هستند تا وی از وضعیت کما خارج شود و تیم پزشکی بتوانند درباره برنامه‌های بعدی در امر درمان این مادر شهید اظهار نظر کنند.
وی ادامه داد: خوشبختانه طبق آخرین بررسی صورت گرفته وضعیت جسمی مادر شهید صیاد شیرازی مناسب‌تر و تغذیه وی نیز از طریق بینی (گاواژ) و تنفسش هم از طریق گلو (لوله تراکستومی) انجام می‌شود.
پزشک معالج مادر شهید صیادشیرازی با بیان اینکه به دنبال بازگرداندن وضعیت مناسب حالی مادر شهید صیادشیرازی هستیم، گفت: منتظر ایجاد یک شرایط ثابت در امر درمان این مادر شهید هستیم تا در روزهای آینده وضعیت جسمی بهتری برای وی حاصل شود.
ادهمی بیان کرد: آرزوی سلامتی و شفای عاجل برای مادر شهید صیاد شیرازی داریم و امیدواریم که با لطف الهی، عنایات خاص آقا امام رضا(ع) و تلاش تیم پزشکی سلامتی کامل این مادر شهید را بازگردانیم و رضایت خاطر سپهبد شهید علی صیادشیرازی را جلب کنیم.
*مردم فهیم و قدرشناس برای سلامتی مادرم و تمامی بیماران دعا کنند
جعفر صیادشیرازی برادر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی اظهار داشت: مادر 90 ساله‌ام مدت 5 سال است از این بیماری رنج می‌برد و توان راه رفتن ندارد و روی ویلچر می‌نشیند و در منزل توسط براردان و خواهرانم مراقبت می‌شد، اما متأسفانه اخیراً ناراحتی ریوی مادرم شدت پیدا کرده و موجب انتقالش به بیمارستان 550 شمس الشموش(ع) ارتش شد.
وی افزود: وضعیت مادرم در روزهای اول بستری در بیمارستان مناسب‌تر بود و رژیم غذایی‌اش هم معمولی بود و راحت صحبت می‌کرد، اما بعد از مدتی ریه‌ آب گرفت و باعث شد، تنفس وی مشکل پیدا کند و به بخش مراقبت‌های ویژه (I.C.U) منتقل شود.
برادر شهید صیادشیرازی با اشاره به اینکه در حال حاضر مدت 11 روز است که مادرم در بخش مراقبت‌های ویژه (I.C.U) به سر می‌برد، خاطرنشان کرد: عکس‌‌هایی که از مادرم گرفته شده نشان می‌دهد، ریه‌اش حالت عفونی پیدا کرده است.
صیادشیرازی با بیان اینکه به گفته پزشکان سطح هوشیاری مادرم پائین است، تصریح کرد: حتی یک نوبت ایست قلبی داشت که الحمدلله با شوک برگشت شد و باید بدن بازسازی شود تا روند درمان مطلوب‌تر شود، اما کهولت سن انجام این کار را سخت‌تر کرده است.
وی همچنین با اشاره به اینکه متأسفانه ریه مادرم در حال حاضر وضعیت خوبی ندارد، تأکید کرد: مادر هم‌اکنون در حالت کما به سر می‌برد و هوشیاری‌اش ضعیف شده است؛ با این حال تحت مراقب‌های ویژه است.
برادر شهید صیادشیرازی ادامه داد: کلیه‌ها کم‌کار شده و بازدهی خوبی ندارد و باید دیالیز شود که فعلاً به دلیل شرایط موجود انجام این کار مقدور نیست.
صیادشیرازی در رابطه با آخرین تشخیص تیم پزشکی مادرش، گفت: از آنجایی که ریه مادرم حالت عفونی پیدا کرده، تنفس وی دچار مشکل شده و در حال حاضر به رغم استفاده از دستگاه، فشارش در نوسان است، اما خوشبختانه خبرهای خوشی درباره فعال شدن کلیه‌ها و مجاری ادرار دریافت کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون تنفس مادرم با کمک دستگاه صورت می‌گیرد، افزود: مادرم یازدهمین روزی است که در وضعیت کما به سر می‌برد.
برادر شهید صیادشیرازی در پایان با تقدیر از محبت و تلاش مردم و مسئولان، بیان کرد: از تلاش‌ها، حمایت‌ها و لطف و محبت‌های فرماندهان و مسئولان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ دوم علی جهانشاهی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نزاجا در منطقه شمال‌شرق، امیر سرتیپ دوم رضا آذریان فرمانده لشکر 77 پیروز ثامن‌الائمه(ع)، امیر سرتیپ دوم مسعود تمیزی فرمانده تیپ 377 سرلشکر شهید حبرانی، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی، عابدین عابدی‌مقدم مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی و عموم مردم شهید پرور تقدیر و تشکر می‌کنم و لطف و محبتشان در حق خانواده شهدا و ایثارگران شایسته تقدیر است و از امت فهیم و قدرشناس تقاضا دارم که برای سلامتی مادرم و تمامی بیماران دعا کنند.
*گزارش از: سیدمحمد شخص‌امام‌پور
*عکس از: محسن عارفی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.