قدس آنلاین- بیرجند: مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی با بیان اینکه ارزش تقریبی تولیدات عشایر در مدت ۴ ماه امسال ۸۰۰ میلیارد ریال است گفت: در این مدت ۱۰ هزار تن شیر و فرآورده‌های لبنی توسط عشار استان تولید شده است.

تولید۱۰هزار تن شیر وفرآورده های لبنی توسط عشایر خراسان جنوبی

غلامرضا قوسی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین دربیرجند اظهار داشت: در مدت 4 ماه امسال عشایر خراسان جنوبی بیش از 10 هزار تن تولیدات  مختلف داشتند.

وی با اشاره به این که از این میزان تولید  9 هزار تن شیر و فرآورده لبنی بوده است افزود: در این مدت 300 تن کرک، مو ، پشم و هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر استان تولید که نسبت به مدت مشابه سال قبل تفاوت زیادی ندارد.

قوسی ارزش تقریبی تولیدات عشایر خراسان جنوبی در 4 ماه گذشته را 800 میلیارد ریال ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر 58 طایفه مستقل عشایری در خراسان جنوبی وجود دارد که برخی از طوایف در تمامی شهرستان‌ها مشترک است.

مدیرکل عشایر خراسان جنوبی بیان کرد: طبق آخرین سرشماری آمار عشایر خراسان جنوبی 815 هزار نفر بوده و در حال حاضر با توجه به مشکلات معیشتی و خشکسالی عشایر خراسان جنوبی بیش از یک میلیون و 200 هزار راس دام دارند که این تعداد 34 درصد دام خراسان جنوبی را در بر می‌گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.