قدس آنلاین/ فاطمه معتمدی: مدیر کل دفتر فنی خراسان رضوی از شروع بازدید و نظارت عالیه بر پروژه های عمرانی استان خبر داد و گفت: با توجه به اتمام پایان سالی مالی ۹۴ و اطلاع از روند اجرای پروژه ها در سال گذشته از دیروز کاربازدید و نظارت عالیه برای هزارو ۸۰۲ پروژه استان با اعتبار ۶۷۴ میلیارد تومان آغاز شد.

۱۸۰۲ پروژه  استان تحت  ذره بین نظارت و بازدید میدانی

محسن کوهی در جلسه آموزشی گروههای ارزیاب افزود:بازید ها ی میدانی از پروژه های یاد شده طی 15 روز و توسط 23 اکیب بازرسی و نظارت انجام و عملکرد دستگاههای اجرایی مربوطه نمره گذاری و ارزشیابی می شود.

وی تصریح کرد: پس از انجام بازدید های میدانی نتیجه گزارش های مستند بررسی و پروژه های ضعیف،مشکل دار و یا شروع نشده مشخص که مدیران مربوطه باید در خصوص  دلایل این مساله پاسخ دهند.

کوهی یادآورشد:پروژه های مربوط به شهرداری های استان نیز به طور جداگانه مورد بازید و نظارت عالیه قرار خواهد گرفت و نتایج گزارشات آن اعلام می شود.نکته مهم اینکه نتیجه این بازدیدها در فرآیند تخصیص اعتبار تاثیر گذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی به لحاظ اعتباری دارای بیشترین تعداد پروژه ها  در این دوره است،اضافه کرد: اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس نیز با 539 پروژه  دارای بیشترین شمار پروژه ها است.

وی خاطر نشان  کرد: مشهد با 533 پروژه به ارزش 263 میلیارد تومان و داور زن با 71 پروژه با اعتبار 5/8 میلیارد تومان به ترتیب در جایگاه اول و آخرشهرستان های استان به لحاظ بیشترین و کمترین شمار پروژه ها قرار دارند.

وی در در بخش دیگر به گزاش بازدید مرحله قبل پروژه های استان اشاره کرد و گفت: در این دوره که از 13 دی ماه سال گذشته و به مدت دو هفته شروع شد 3 هزارو 754 پروژه با اعتبار 815 میلیارد تومان بازید شد.

کوهی در خصوص نتیجه این ارزیابی انجام شده یادآورشد:به لحاظ کیفی 15 درصد پروژه ها عالی،6/56 درصد خوب،8/22 درصد متوسط و 18 صدم درصد نیز ضعیف بودند و البته  از مدیران پروژه های ضعیف خواسته شد دلایل این مساله را اعلام کنند.

وی تخصیص صفر درصدی اعتبارات محل ماده 180 و مشکل تهیه زمین را از جمله دلایل تاخیر در اجرای پروژه ها یاد کرد و گفت:اولویت کار اتمام پروژه های نیمه تمام و عدم شروع پروژه های جدید است.

وی با اشاره به فرصت پسابرجام و تمایل شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری اظهار داشت:پیشنهاد تشکیل کمیته ای در استان برای مشخص و اعلام شدن پروژه های قابل انجام از طریق فایناس مطرح شده است.ضمن اینکه استفاده از توان و فرصت بخش خصوصی نیز مورد تاکید است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.