قدس آنلاین- بیرجند: فرماندار شهرستان بیرجند از واحد‌های تولیدی مشکل‌دار شهرک صنعتی این شهرستان بازدید وتاکید کرد مدیران واحدهای تولیدی باید برای افزایش فروش و ایجاد بازار کار به دنبال مشوق باشند.

فرماندار بیرجند از واحدهای تولیدی مشکل دار شهرک صنعتی بازدید کرد

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند ، علی ناصری امروز دربازدید از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی اظهار داشت: برای افزایش تولید و ایجاد بازار مدیران باید به دنبال مشوق باشند.

وی افزود: راهکار دیگر برای کمک به شرکت‌های تولیدی استان این است که کاتالوگ الکتریکی یا فیزیکی تهیه شود و به دیگر استانها نیز ارائه شود.

فرماندار شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه با این کار در استانهای دیگر نیز بازاریابی صورت می‌گیرد بیان کرد: تاکنون یک کتاب در این زمینه چاپ شده اما باید به دنبال کاتالوگ باشیم.

ناصری با اشاره به اینکه باید فاصله‌ی بین واحدهای تولیدی با بازار مواد اولیه و بازار مصرف برطرف شود تصریح کرد: در این صورت صادرات پایداری ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اختصاص تسهیلات برای واحد‌های کوچک و متوسط در سامانه بهین‌یاب به استان خاطرنشان کرد: در این راستا تلاش می‌کنیم تا واحد‌های بزرگ نیز مشمول این طرح شوند.

فرماندار شهرستان بیرجند اظهار داشت: در حال حاضر واحد‌های بزرگ تولیدی بیرجند با تعطیلی مواجه نیستند و این تسهیلات به واحدهای اختصاص داده می‌شود که توان رقابت ندارند و یا از چرخه تولید خارج شدند.

ناصری با اشاره به بازدید‌های انجام شده از 3 واحد تولیدی، یادآور شد: شرکت ایران کاوش به دلیل انبوه بدهی بانکی تعطیل شده که یکی از عوامل بدهی این شرکت تغییر نرخ ارز است.

وی با اشاره به اینکه این شرکت در زمان تحریم ماشین‌آلات مورد نیاز را وارد کرده و هزینه‌هایی را متحمل شده افزود: امید است این شرکت تسهیلات سرمایه در گردش را اخذ کرده و با رایزنی‌هایی که انجام شده  بدهی به بانک‌ها نیز استمهال شود.

فرماندار شهرستان بیرجند با اشاره به شرکت بهبود صنعت بیرجند تصریح کرد: محصول تولیدی این شرکت قیر است و در حال حاضر این شرکت کمتر از ظرفیت فعالیت می‌کند که تلاش می‌کنیم با اجرای طرح توسعه به ظرفیت بالایی برسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.