قدس ‌آنلاین- بیرجند: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به طرح‌های کنترل و مهار روان‌آبها در استان گفت: امسال به طرح‌های تغذیه مصنوعی و مهار روان‌آبها یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافت.

اختصاص یک میلیارد و۵۰۰میلیون تومان اعتبار برای کنترل ومهار روان ‌آبها درخراسان جنوبی

حسین امامی در گفت‌وگو با خبرنگارقدس آنلاین دربیرجند، با اشاره به اعتباراتی که در بخش‌های مختلف به طرح‌های تعادل بخشی اختصاص می‌یابد اظهار داشت: به منظور کمک به منابع آبی استان طرح تغذیه مصنوعی و همچنین مهار روان‌آب‌ها امسال یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه مطالعاتی در استان برای اجرای این طرح انجام شده گفت: بحث مطالعه اجرای طرح‌های تغذیه مصنوعی  و مهار روان‌آب‌ها در استان انجام شده و شرکت در حال انجام اقداماتی در این زمینه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی از تعیین مکان‌هایی در استان برای اجرای طرح‌های مهار و کنترل آب‌های سطحی خبر داد و افزود: مکان‌هایی که در استان توجیح اقتصادی دارد تعیین و برآورد هزینه شده است.

وی طرح مهم تغذیه مصنوعی آهنگران را از مهم‌ترین پروژه‌های این طرح دانست و اظهار داشت: تاکنون این پروژه حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که با توجه به میزان تخصیص اعتبار اجرای آن ادامه می‌یابد.

امامی با توجه به وضعیت کسری مخزن و افت سفره‌ها و نیز کسری مخزن انباشته گفت: فرصت اندکی داریم و باید تا به سرانجام رسیدن طرح انتقال آب به استان ، مدیریت منابع آب موجود را مورد توجه جدی قرار دهیم تا در خصوص تامین آب شرب با دغدغه مواجه نشویم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.