گروه «جامعه» قدس آنلاین/ جلیل فخرایی: یک میلیون و ۷۵۰ خانوار در کمیته امداد تحت پوشش هستند. معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان این مطلب در مشهد گفت: این تعداد شامل حدود ۴ میلیون نفر جمعیت مددجو می شود که یک میلیون و ۳۰ هزار نفر آنان را زنان سرپرست خانواده تشکیل می دهند و این رقم، برابر۴۰ درصد از آمار زنان سرپرست خانوار کشور است.

یک میلیون و ۷۵۰هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد

دکتر فاطمه رهبر افزود: 330 هزار دانش‌آموز و 95 هزار طلبه و دانشجو تحت پوشش این کمیته قرار دارند.

به گفته وی، با توجه به اینکه بیشتر خانواده‌ها دارای سرپرست زن هستند، تعداد مددکاران زن افزایش می یابد.

وی گفت: خانواده‌های تحت پوشش، همه خانواده‌های نیازمند هستند که حدود 600 هزار نفر در مناطق محروم و مرزی ساکن هستند.

وی در خصوص واریزی معیشت ماهانه مددجویان خاطرنشان کرد: کمیته امداد مجری برنامه هاست و اگر قرار باشد مستمری مددجویان افزوده شود، باید مجلس طرحی را مبنی بر افزایش مستمری تصویب کند. البته به هر مددجو در کنار پرداخت معیشتی، خدمات دیگری در امور درمانی، تحصیلی، ازدواج فرزندان و ... نیز ارایه می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 2هزار و 516 مددکار در این نهاد فعال هستند، ادامه داد: در کنار این افراد، 15 هزار امدادگر دیگر در قالب‌های تخصصی مانند حقوقی، فرهنگی، اشتغال و ... خدمت مددکارانه ارایه می کنند.

وی با اعلام اینکه در مراکز نیکوکاری، فراخوان جذب مددکار افتخاری در حال انجام است، ادامه داد: خوشبختانه در این مورد با استقبال خوبی از سوی مردم نیک اندیش مواجه بوده‌ایم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.