با گسترده تر شدن اعتراضات مردمی در شهر «سئونگجو» کره جنوبی در جنوب شرق سئول، جاییکه اعلام شده سامانه «تاد» آمریکا در این منطقه نصب خواهد شد، معاون وزیر دفاع این کشور برای آرام کردن مردم راهی این شهر شد.

افزایش اعتراض ها به استقرار سامانه تاد ادامه دارد/مقام نظامی کره جنوبی راهی منطقه شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، از زمانی که آمریکا و کره جنوبی تصمیم گرفتند این سامانه را در منطقه مستقر کنند، تاکنون چندین دور از تظاهرات در این شهر برگزار شده است.
اگرچه «هوانگ کیو آهین» نخست وزیر کره جنوبی نیز به دنبال این تصمیم به این شهر سفر کرد تا اعتراضات مردمی را آرام کند اما به نظر می رسد این سفر نتوانسته مردم معترض را راضی کند. 
به همین خاطر «هوانگ این مو» معاون وزیر دفاع کره جنوبی هم قرار است در جریان سفر خود به شهر «سئونگجو»، وضعیت استقرار سامانه تاد را برای مردم روشن کند.
بویژه کشاورزان محلی می گویند که این کار برای محیط زیست و محصولات کشاورزی زیانبار است و بسیاری می گویند ممکن است مردم را به بیمارهای گوناگون مبتلا کند.
کره جنوبی و آمریکا هر دو اطمینان داده اند که آرایش این سامانه برای مردم منطقه خطرناک نیست اما اعتراضات مردمی هنوز ادامه دارد.
براساس گزارش ها، قرار است «هوانگ این مو» معاون وزیر دفاع کره جنوبی فردا نشست هایی را با روستاییان و کشاورزان برگزار کرده و با مسئولان این شهر نیز از نزدیک گفت وگو کند.
وزارت دفاع کره جنوبی امروز شنبه در بیانیه ای آورده است که نشست ها به مردم امکان می دهد اطمینان حاصل کنند که خطری از جانب سامانه «تاد» برای آنها وجود نخواهد داشت.
دولت پیشتر اعلام کرده بود که لازم است توضیحات کافی در اختیار ساکنان محل استقرار تاد در حدود 300 کیلومتری پایتخت قرار گیرد.
در جریان سفر «هوانگ کیو آهین» نخست وزیر کره جنوبی در هفته قبل به این شهر مردم با پرتاب تخم مرغ و بطری های آب اعتراض خود را به استقرار «تاد» و تصمیم دولت اعلام کردند.
در صورتی که مردم می گویند امواج الکترو مغناطیسی این سامانه باعث سرطان و نازایی می شود دولت اینگونه مطالب را حدس و گمان های بی اساس توصیف کرده است.
گروهی از خبرنگاران کره ای هم توسط وزارت دفاع به پایگاه نظامی «گوام» برده شدند تا از نزدیک با محموله باتری های این سامانه آشنایی پیدا کرده و گزارش هایی تهیه کنند مبنی بر اینکه این باتری ها مشکلی برای سلامت مردم نخواهد داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.