قدس آنلاین: دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: نوزدهمین کنگره سراسری اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با حضور نمایندگان این اتحادیه از دانشگاههای سراسر کشور در مشهد برگزار می شود.

برگزاری نوزدهمین کنگره سراسری اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، حسین زینلیان بروجنی درنشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: ارتباط بدنه رسانه ای موفقیت جنبش دانشجویی را رقم زده است و یکی از برنامه های این جنبش برگزاری کنگره های سراسری این اتحادیه بوده است و نوزدهمین کنگره سراسری اتحادیه اسلامی جامعه دانشجویان نیز در روزهای چهارم و پنجم مردادماه به مدت دو روز به میزبانی سالن  همایش های پردیس دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود.
وی افزود: در این همایش دو روزه آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد سخنران اصلی کنگره است.
دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه به عنوان بزرگترین اتحادیه کشوری توانسته ای رسالت دانشجویی را حفظ کرده و در این رابطه بی تفاوت نباشیم، گفت: فضای آرمانگرایی مورد تاکید مقام معظم رهبری در دستور کار اعضای این اتحادیه قرار گرفته است و کارهای انجام شده نیز سطح کمی و کیفی انجمن جامعه اسلامی دانشجویان را تقویت کرده ایم اما به این حد قانع نیستیم و بدنبال پیشرفت های بیشتر هستیم.
وی تصریح کرد: در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده این اتحادیه ورود پیدا می کند و در یکسال گذشته هم اقدامات زیادی صورت پذیرفت و نمونه آن تجمع صورت گرفته در جهت عدم تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری بود و اقدام و عملی در این باره شاهد نبودیم و در راستای حل معضل بیکاری نیز برنامه خاصی دیده نمی شود و برنامه مناسبی هم برای حل مشکل رکود ارائه نشده است.
زینلیان بروجنی تاکید کرد: جای سئوال است که چرا کارگر اخراج شده شلاق می خورد و مدیرش ارتقاء جایگاه دارد و بسیاری از مشکلاتی که وجود دارد باید برطرف شده و با متخلفان حقوق های نجومی نیز به شدت برخورد شود.
دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تصریح کرد: خانه ملت باید در اصل هنگام انجام کار تخصصی و گرفتن تصمیمات ملی نگاه سیاسی را کنار بگذارد و مجلس جوانان هم چنین رویکردی دارد.
وی افزود: اگر جنبش دانشجویی به رخوت بیفتد و روحیه دانشجویی اش از بین برودمشکلاتی مانند حقوق نجومی بوجود می آید و در موضوع برجام هم تا حد توان و امکان این مجموعه ورود پیدا کرد و راهکارهای لازم را به وزارت امورخارجه ارائه داد
وی گفت: مهمترین تکلیف جامعه دانشجویی مطالبه گری است تا جوان دانشجویی نسبت به مردم بی تفاوت نباشد.
زینلیان بروجنی با تاکید بر اینکه جوانان در هر دوره ای نقش آفرین هستند بیان کرد: روزگاری در این کشور جنگ سخت بود اما امروز نه تنها با جنگ نرم مبارزه می کنیم بلکه مشکلات دیگری هم داریم که باید با جهاد علمی و روحیه آرمانگرایی خواسته های به حق مقام معظم رهبری را محقق کنیم.
دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان خاطرنشان کرد: دو بار از این اتحادیه دعوت شده است تا دیدگاه هایش بیان کند ولی با چنین روندی مخالف هستیم زیرا یک بار وزارتخانه مربوطه هم ارتباط مستقیم با این مجموعه برقرار نکرده است و این اتحادیه نسبت به مشکلات موجود بی تفاوت نیست.
وی بیان کرد: اگر فضای گفتگو و آزاداندیشی در دانشگاهها رخ ندهد در سال ۹۶ که سال انتخابات ریاست جمهوری است با مشکلات زیادی مواجه خواهیم بود و باید فضای گفتگو و تبادل اطلاعات محقق شود.
زینلیان بروجنی با بیان اینکه هر سال این همایش ۹ نفر در سراسر کشور به عنوان شورای مرکزی  اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان انتخاب می شوند گفت:  این کنگره ها سالی یک نوبت برگزار می شود و در هر سال هم بازتاب های خوبی را داشته است.
دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان افزود: برخی از مسئولان مانع برگزاری کرسی های آزاداندیشی با سلایق سیاسی مختلف هستند و برخی دست های پشت پرده نیز مانع از تحقق اهداف این اتحادیه شده اند.
وی با اشاره به مشکلات موجود در روز دانشجو در سالهای گذشته گفت: در ۱۶ آذر سال های ۹۲ و ۹۳ اجازه حضور نمایندگان تشکل های رسمی کشور در دیدار با ریاست جمهوری داده نشد و با اقدامات صورت گرفته این اجازه در ۱۶ آذر سال ۹۴ داده شد و علت عدم اجازه ها هم مخالفت های جناحی – سیاسی بوده که کاربردی با این عملکرد آنها ندارد زیرا ۱۶ آذر روزی است که متعلق به همه دانشجویان بوده و تنها مربوط به دانشجویان خاصی نیست.
زینلیان بروجنی تصریح کرد: انتظار داریم همانگونه که هر سال برای نمایندگان تشکل های دانشجویی فضایی راحت برای دیدار با مقام معظم رهبری حاکم است، این فضا در دیدار با رئیس جمهوری هم حاکم باشد و متاسفانه در دیدار دانشجویان با رئیس جمهور در ماه مبارک رمضان اجازه حضور نمایندگان تشکل های دانشجویی مانند اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان داده نشد و این اجازه تنها به حامیان دولت داده شد؛ همچنین رئیس قوه مقننه هم سالها است که جلسه ای با این اعضا تشکیل نداده و رئیس قوه قضائیه نیز تاکنون هیچ جلسه ای نداشته و این مهم خلاف خواسته مقام معظم رهبری است که فرمودند سران قوا با دانشجویان ارتباط مستمر برقرار کنند و جنبش دانشجویی امروز نسبت به دوران اول انقلاب متفاوت بوده و حرفهای زیادی برای گفتن دارد.
بدنبال تبیین چارچوب های گفتمان عزت ملی هستیم
متین متنظمی دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان نیز این نشست خبری اظهار کرد: گفتمان عزت ملت بر اساس شاخصه هایی تبیین شده که در حال تدوین است؛ گفتمانی که همه ساله اجرا می شود.
وی افزود: بدنبال تبیین چهارچوب های گفتمان عزت ملی هستیم و تلاش در جهت اشاعه این مهم داریم و بزرگترین اقدام، برگزاری همایش گفتمان عزت ملی در تهران بود که سال گذشته برگزار شد.
دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه دفاتر استانی این اتحادیه در سطح کشور در تمامی برنامه های این مجموعه بخصوص تحقق گفتمان عزت ملی پای کار هستند، خاطرنشان کرد: فعالیت های شاخص این مجموعه در رابطه با موضوع اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری است و باید با تحقق این مهم در اقدام و عمل خلاء های موجود در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی، بیکاری، عدم وابستگی به سایر کشورها و ... برطرف شود و در این باره تجمعی دانشجویی مقابل درب وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.
منتظمی گفت: بحث تشکیل مجلس جوانان مورد تاکید بوده است و باید نمایندگان این مجلس جوانان ولایی و انقلابی باشند.
وی بیان کرد: اعضای مجلس نوجوانان (دانش آموزی) که به سن دانشجویی و جوانی می رسند به مجلس جوانان راه می یابند و با هدف حل مشکل جوانان با مسئولان سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه در ارتباط هستند.
بدنبال ارتقا رشد کمی و کیفی فعالیت های اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان هستیم
علی عرب مسئول واحد تشکیلات و دفاتر دانشگاهی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان هم در این نشست خبری اظهار کرد: در حال حاضر در ۶۲ دانشگاه کشور دفتر فعال اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان را داریم و اقدامات لازم هم برای راه اندازی ۱۰ دفتر دیگر در حال انجام است.
وی افزود: بدنبال ارتقاء رشد کمی و کیفی این مجموعه هستیم و تلاش در جهت یاری رسانی به مجموعه های مختلف به یکدیگر و انتقال تجربه ها هستیم.
مسئول واحد تشکیلات و دفاتر دانشگاهی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به انتخابات های برگزار شده این اتحادیه از ابتدا تاکنون گفت: تاکنون ۵۰ انتخابات اعضای اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان برگزار شده است که صحت همه آنها مسجل بوده و هیچ کدام ابطال نشده است.
عرب تصریح کرد: در نوزدهمین کنگره سراسری اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و برنامه هایی همچون انتخابات اعضای جدید اتحادیه، ارائه گزارش کار سالانه  اتحادیه، تقدیر و تشکر از فعالان برتر اتحادیه و دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی است.
وی تاکید کرد: انتخابات دوره جدید اعضای اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در روز سه شنبه ۵ مرداد ماه جاری برگزار می شود و همچون هر دوره تلاش این است که این انتخابات به صورت قانونی برگزار شود.
مسئول واحد تشکیلات و دفاتر دانشگاهی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در پایان به انجام فعالیت های دانشجویان در چارچوب قانونی اشاره کرد و گفت: دانشجویان در اجرای برنامه های خود هیچگاه از چارچوب قانون خارج نشده و نمی شوند و امیدواریم که در سال انتخابات ریاست جمهوری نیز اجازه برگزاری مناظره، نشست انتخاباتی و ... به تمامی سلایق و طیف ها داده شودو تنها معطوف به گروه خاصی نشود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.