آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: طلاب باید به مسائل روز، نیازهای زمان و پاسخ به شبهات اعتقادی که از سوی مغرضان در فضاهای مجازی القاء می‌شود، آشنا باشند.

 آلودگی فضاهای مجازی نباید به حوزه‌های علمیه سرایت کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری ایسنا، این مرجع تقلید در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، تاکید کرد: با توجه به آلودگی شدید فضاهای مجازی، باید مراقب بود این آلودگی‌ها به حوزه‌های علمیه و طلاب جوان سرایت نکند، درس اخلاق در حوزه‌ها باید تقویت شود و نظارت بیشتری صورت گیرد.

وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مدیر پیشین حوزه‌های علمیه افزود: اجرای این برنامه‌ها آینده خوبی برای حوزه های علمیه ترسیم می‌کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی در توصیه‌ای به مدیر جدید حوزه‌های علمیه گفت: درباره طرح‌های جدید حتماً ‌با شورای عالی و صاحب نظران و اساتید حوزه مشورت کنید و حوزه را از پراکنده‌کاری حفظ نمایید.

ایشان با تاکید براینکه خلاء روحانیت در شهرستان‌ها مشکلات زیادی به بار می‌آورد افزود: سعی کنید مهاجرت حوزویان به شهرستان‌ها بیش از پیش صورت گیرد، چرا که طلبه مادام‌العمر بودن معنی و مفهوم صحیحی ندارد.

مکارم شیرازی بر رفع مشکلات معیشتی طلاب تأکید کرد و ادامه داد: باید امتیازاتی برای اینگونه افراد قائل شد، ‌اینجانب نه تنها شهریه آنها را قطع نمی‌کنم، بلکه دوبرابر خواهم کرد و از بقیه مراجع محترم نیز بخواهید که آنها نیز چنین کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.