عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: دو طرف مذاکرات هسته‌ای موظفند شاخص ‌های محرمانه بودن برنامه هسته‌‌ای ایران را رعایت کنند.

 هزینه گزاف افشای برنامه هسته‌ای

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خانه ملت، محمدجواد جمالی نوبندگانی باتاکید بر اینکه در همه جای دنیا شرایط خاصی بر برنامه هسته ای حاکم است، اظهار کرد: در هر برنامه هسته ای، فهرست دانشمندان، مراکز اقتصادی حامی و مراکز تحقیقاتی و عملیاتی که پشتیبانی فعالیت های هسته ای را دارند، محرمانه هستند تا شرایط کار آنها فاش نشود.
وی تصریح کرد: در گذشته تجربه این موضوع را داشتیم که برنامه های هسته ای ما افشا شد و بر اساس آن برخی دانشمندان شناسایی و در نهایت ترور شدند، همچنین اقدامات خرابکارانه ای همچون انتشار ویروس از دیگر فعالیت‌هایی است که امکان دارد در پی انتشار برنامه هسته ای کشورمان رخ دهد.
جمالی نوبندگانی گفت: تا کنون هزینه های گزافی در مسائل انسانی و مالی به خاطر افشای برنامه های هسته ای داده ایم چرا که دنیا زمانی که پای منافع وسط باشد، اخلاقیات را نمی شناسد.
وی افزود: لازم است از آنجا که غربی ها هیچ گاه پای قول و قرار خود مبنی بر رازداری درخصوص برنامه های هسته ای کشور ما نمانده اند، اقدامات امنیتی از طریق دیگری صورت گیرد که در آینده پشیمانی برای ما پیش نیاید.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.