تسلیم فریدون به دادگاه، غیر از عمل به قانون، می‌توانست زمینه‌ساز تنویر افکار عمومی هم باشد. آقای رییس‌جمهور اما هم‌چنان از عزل و احاله‌ وی به دستگاه قضا استنکاف می‌کند.

ماجرای خروج فریدون از کشور چیست؟/ دردسرهای روحانی ادامه دارد! + فیلم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دانشجو ، بازداشت «رستگار سرخه» سرنخ خوبی برای کشف مفاسد دولت روحانی است؛ نه تنها برای آن‌که مدیرعامل نجومی بانک ملت بود، بلکه به‌خاطر ارتباط نزدیکی که گفته می‌شود با «فریدون» داشته. فرمانده‌ی کل سپاه پاسداران در همین رابطه گفت: «مردم تصور می‌کنند این دستگیری مرتبط با دریافت حقوق‌های نجومی بوده. اگرچه قطعاً دریافت آن حقوق‌ها یکی از تخلفات است؛ اما فرد مذکور به‌دلیل حضور در یک فساد اقتصادی بزرگ‌تر دستگیر شده‌ است.» اسناد منتشره از فعالیت‌های ناشفاف اقتصادی و البته نقش ویژه‌ای که برادر روحانی در انتصاب مدیران غارت‌گر بیت‌المال داشته، این روزها حسابی خبرساز شده است. ماجرا چیست؟ پای فریدون تا کجا گیر است؟ روحانی با برادر نه‌چندان قانون‌مَدارش چه خواهد کرد؟

 

پای فریدون چقدر گیر است؟


اسناد منتشره از همکاری نزدیک «صدقی» مدیر عامل معزول بانک رفاه، با حسین فریدون حکایت داشت. از تأسیس صرافی در اوج بحران ارزی در سال 90 گرفته و تا انتصاب به عنوان مدیر بانک. «شرکت تضامنی صدقی و شرکا»؛ نام صرافی معروفی است که مدیر نجومی بانک رفاه راه انداخته بود. علی صدقی به همراه حسین فریدون و دو نفر دیگر از مؤسسین آن بودند. هم‌چنین رییس سازمان بازرسی کل کشور در یک گفتگوی تلویزیونی صراحتاً از نقش فریدون برای انتصاب صدقی گفت. قاضی سراج ادعا می‌کرد پیشتر مسأله‌ی فساد 170 میلیارد تومانی مدیر نجومی رفاه را به دولت گوشزد کرده، اما در نهایت لابی فریدون پیروز شده است.

دانلود فیلم

ماجرای خروج فریدون از کشور چیست؟/ دردسرهای روحانی ادامه دارد!
تسلیم فریدون به دادگاه، غیر از عمل به قانون، می‌توانست زمینه‌ساز تنویر افکار عمومی هم باشد. آقای رییس‌جمهور اما هم‌چنان از عزل و احاله‌ وی به دستگاه قضا استنکاف می‌کند.

گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، بازداشت «رستگار سرخه» سرنخ خوبی برای کشف مفاسد دولت روحانی است؛ نه تنها برای آن‌که مدیرعامل نجومی بانک ملت بود، بلکه به‌خاطر ارتباط نزدیکی که گفته می‌شود با «فریدون» داشته. فرمانده‌ی کل سپاه پاسداران در همین رابطه گفت: «مردم تصور می‌کنند این دستگیری مرتبط با دریافت حقوق‌های نجومی بوده. اگرچه قطعاً دریافت آن حقوق‌ها یکی از تخلفات است؛ اما فرد مذکور به‌دلیل حضور در یک فساد اقتصادی بزرگ‌تر دستگیر شده‌ است.» اسناد منتشره از فعالیت‌های ناشفاف اقتصادی و البته نقش ویژه‌ای که برادر روحانی در انتصاب مدیران غارت‌گر بیت‌المال داشته، این روزها حسابی خبرساز شده است. ماجرا چیست؟ پای فریدون تا کجا گیر است؟ روحانی با برادر نه‌چندان قانون‌مَدارش چه خواهد کرد؟

«آنچه منتشر شده بازمانده حساب مالی مدیرعامل بوده، یعنی پولی که هنوز برداشت نشده بود. گردش مالی را گرفته بودند و هنوز وزیر هم با آن موافقت نکرده بود. میزان پرداخت هم بر اساس متوسط سایر بانک‌ها بوده است.» ربیعی تا توانست در صحن علنی بهارستان از رفیق برادر آقای رییس‌جمهور حمایت کرد. در نهایت اما با فشار افکار عمومی و رسانه‌ها ناگزیر از عزل وی شد. برای اطلاعات بیشتر در این باره این گزارش را بخوانید: چرا مدیر چند صد میلیون تومانی استعفا نمی‌کند؟/ بانک رفاه مدیران!

ماجرای «لابی سرخه» چیست؟

رستگار سرخه هم همشهری فریدون است. دیگر مدیر غارت‌گر دولت یازدهم؛ که در رسوایی فیش‌های حقوقی برکنار شد. تخلفات وی البته منحصر به ماجرای فیش‌های نجومی نیست. گفته می‌شود وی در دوران ریاستش بر بانک ملت، بخشی از یک شبکه‌ی سازمان یافته‌ی فساد بوده؛ شبکه ای که تاکنون توانسته میلیون‌ها درهم از پول خلق الله را از کشور خارج کند. مطلبی که سردار جعفری هم به آن اشاره کرده است.

لابی سرخه؛ عنوانی است که رسانه‌ها برای مجمع برخی مدیران فاسد دولت یازدهم، برگزیده اند. مجمعی که زیر گوش روحانی و احتمالاً با هدایت‌های برادر ایشان بالیده است. دست‌کم در خصوص رستگار و صدقی ماجرا روشن است. با این همه باید منتظر انتشار گزارشات دستگاه‌های نظارتی ماند. ورود سازمان اطلاعات سپاه به پرونده‌ی مفاسد اقتصادی دولت، امیدواری‌های فراوانی را در میان مردم برانگیخته است. به نظر نمی‌رسد رستگار، آخرین متهم این پرونده باشد. چنان‌چه سردار جعفری در پاسخ به خبرنگاری که در مشهد درباره‌ی احتمال بازداشت افراد دیگر پرسیده بود، پاسخ داد: «در این پرونده برخی سیاسیون و افراد دیگر نیز حضور داشته‌اند.»


وقتی فساد از سر و کول دولتی‌ها بالا می‌رود/ همیشه پای یک فریدون در میان است!

جنجال آفرینی فریدون اما منحصر به این موارد نیست. پیشتر در جریان انتخابات اسفند ماه الیاس نادران در یک نشست خبری از تحرکات مشکوک انتخاباتی او گفت. آنطور که نماینده‌ی سابق مردم تهران ادعا می‌کرد، فریدون برای ستاد انتخاباتی دولتی‌ها، به‌طرز مشکوکی از یکی از بزرگترین بدهکاران نظام بانکی کشور یاری گرفته بود. نادران گفت: «چه کسی از "شب‌دوست" حمایت کرده تا به زندان نیفتد؟ دولت به قوه قضاییه اجازه دهد تا همین امروز آقای شب‌دوست را بازداشت کنند بلکه حقوق ملت استیفا شود.» مطالبی که در افکار عمومی بیشتر از همه تخلفات انتخاباتی برادر آقای رییس‌جمهور را متبادر می‌کرد. برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی تحرکات مشکوک انتخاباتی فریدون، این گزارش را بخوانید: پشت‌پرده فساد در لیست هواداران روحانی چیست؟/ این برادران فسادپرور!

 فریدون همیشه هست. مداخلات برادر آقای رییس‌جمهور در حیطه‌ی اختیارات ایشان، تقریباً از ابتدای دولت یازدهم محل سؤال بود. خاصه آنکه این روزها اسنادی منتشر شده که نشان می‌دهد وی با سوءاستفاده از همین نزدیکی، تحرکات مشکوک فراوانی را انجام داده است. از ماجرای مدرک دکترای جنجالی گرفته، تا ملاقاتش با متقلب سابق، تاج‌زاده. دردسرهای فریدون برای روحانی تمام شدنی نیست!

برای اطلاعات بیشتر درباره‌ ملاقات مشکوک فریدون با یک متقلب انتخاباتی، این گزارش را بخوانید: فریدون در منزل تاج‌زاده چه می‌کرد؟/ دولت آیا برنامه‌ای برای تخلف در انتخابات دارد؟

 فریدون از کشور آیا می‌گریزد؟!

فریدون سفیر می‌شود؟ برخی منابع خبری مدعی شده بودند وی در تلاش است تا از کشور خارج شده و در سفارت‌خانه‌ی‌ یکی از ممالک اروپایی (مثلاً انگلیس) مشغول شود. تلاش فریدون برای خروج از کشور دور از ذهن نیست. به ویژه حالا که سازمان اطلاعات سپاه برای بررسی پرونده‌ی برخی مفاسد اقتصادی دولت یازدهم از سوی قوه قضاییه ورود کرده است. خبرگزاری دانشجو نمی‌تواند صحت و سقم اخبار منتشره را تأیید و یا تکذیب کند. با این همه این موضوع در دولت یازدهم مسبوق به‌سابقه است؛ وقتی برای فرار از پاسخگویی، وزارت علوم یکی از متهمین اصلی پرونده‌ی بورسیه‌ها را به‌عنوان رایزن علمی سفارت ایران در روسیه منصوب کرد. احمد غلامی، مدیرکل سابق بورس وزارت علوم از کشور متواری شد تا یکی از سرنخ‌های اصلی این پرونده‌ عملاً از دسترس خارج شود. پرونده‌ای که با وجود تصریحات مکرر مقامات عالیه‌ی نظام، همچنان خاک می‌خورد. برای اطلاع بیشتر در این‌باره این گزارش را بخوانید: متهم اصلی بورسیه به روسیه می‌رود!/ بلاتکلیفی شکایت دانشجویان بورسیه پس از ۹ ماه  

 تسلیم فریدون به دادگاه، غیر از عمل به قانون، می‌توانست زمینه‌ساز تنویر افکار عمومی هم باشد. آقای رییس‌جمهور اما هم‌چنان از عزل و احاله‌ی برادرش به دادگاه استنکاف می‌کند. نشد؛ تا گمانه زنی‌ها در خصوص تخلفات گسترده‌ی وی تقویت شود. چرا؟ فریدون آیا خط قرمز کابینه‌ است؟ روحانی تا کجا پای برادرش خواهد ایستاد؟

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.