قدس آنلاین /بیرجند: معاون وزیر جهاد کشاورزی در امورزراعت با بیان اینکه در همه محصولات سیاست این است که واردات را به شدت کنترل کنیم گفت: باتوجه به اینکه پنبه جزو ۸ محصول اقتصاد مقاومتی است بنابراین واردات آن به جدیت کنترل می شود.

بخش کشاورزی باافزایش عملکرد در واحد سطح توسعه می یابد / پنبه جزو ۸ محصول اقتصاد مقاومتی در کشور

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند،عباس کشاورز در بازدید از مزارع استان خراسان جنوبی اظهارداشت:به دلیل کاهش بارندگی‌ها و خشکسالی های پی در پی به منظور صرفه جویی در مصرف آب و حفظ خاک کشت حفاظتی در کشور توسعه می یابد.                                          

وی با بیان اینکه اجرای کشاورزی حفاظتی در شهرستان بشرویه به دلیل خشک‌تر بودن بیشتر احساس می‌شود، گفت: درصدد هستیم تا تمام امکانات و تجهیزات را برای کشاورزان فراهم کرده تا علاوه بر ادامه حیات کشاورزی در این شهرستان، خاک این منطقه نیز حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه این حمایت ها باید از طریق افزایش امور مکانیزاسیون و معرفی ماشین‌ها و تجهیزات با استانداردهای بالاتر، ارتقا بذرها، و دادن سموم با کیفیت بهتر به کشاورزان صورت گیرد بیان کرد: محصول فراموش شده پنبه مجدداً با تلاش کشاورزان، حمایت محققان و سیاست گذاری‌های مناسب وزارتخانه به جایگاه اصلی خود برمی گردد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت افزایش عملکرد در واحد سطح را عاملی مهم در توسعه بخش کشاورزی و اقتصادی دانست و ادامه داد: کلید توسعه و تنها راهکار برای افزایش درآمد کشاورزان افزایش عملکرد در واحد سطح است.

کشاورز گفت: تقریباً درهمه محصولات سیاست این است که واردات را به شدت کنترل نماییم و باتوجه به اینکه پنبه جز ۸ محصول اقتصاد مقاومتی است لذا واردات آن را به جد کنترل خواهیم کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت به قیمت تضمینی خرید محصولات اشاره کرد وگفت: قیمت خرید تضمینی بستگی به قیمت بازار دارد و در هر محصولی که در بازار قیمت آن به نفع کشاورز بالاتر از قیمت تضمینی باشد بنای مداخله نداریم.

  وی گفت: هر محصولی که چه منطقه‌ای و چه ملی به هر دلیل احساس کنیم قیمتی کمتر از قیمت تضمینی دارد با ابزارهای مناسب مجبور به ورود در کنترل قیمت به نفع کشاورز هستیم.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.