قدس آنلاین -گیلان - مریم غلام پور : استاندار گیلان به تک‌محصولی بودن چایکاران در شفت، املش و مناطق دیگر استان اشاره کرد و گفت: امسال با توجه به افزایش محصول نگران پرداخت مطالبات چایکاران گیلان هستم.

نگران پرداخت مطالبات چایکاران گیلان هستم

محمدعلی نجفی با اشاره به وجود دو محصول راهبردی برنج و چای در استان اظهار کرد: اندیشه حمایتی وزارت جهاد کشاورزی، دولت و مجلس شورای اسلامی نسبت به محصول برنج حائز اهمیت است.

وی به محصول چای اشاره کرد و افزود: در سه سال گذشته با توجه به رویکرد دولت با افزایش کمی و کیفی محصول چای مواجه هستیم، ضمن اینکه بارندگی‌های به‌ موقع در سال جاری در تولید کمی برگ سبز چای تاثیرگذار است.

استاندار گیلان با بیان اینکه اهتمام مسؤولان کشوری و استانی موجب شده برای نخستین بار چای تولیدی در انبارها در سال گذشته باقی نماند، تصریح کرد: امسال تمام چای تولیدی به فروش رسیده است، اما در سال اقتصاد مقاومتی با توجه به رویکردی که کشور دارد نباید به چایکاران بدهکار باشیم.

نجفی افزود: شرایط دولت را درک می‌کنیم و می‌دانیم در سال گذشته کشور به سختی اداره شده است، اما چایکاران برای دریافت مطالبات، خود را با گندم‌کاران مقایسه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در پرداخت مطالبات چایکاران نسبت به سال‌های گذشته عقب نیستیم، تصریح کرد: رویکرد دولت حمایت از تولید براساس مسائل اجتماعی و مردم‌نهاد است.

استاندار گیلان گفت: وقتی برای پرداخت مطالبات چایکاران با مسؤولان کشوری صحبت می‌کنیم اعلام می‌کنند، ابتدا باید حقوق‌ها و یارانه‌ها را پرداخت کنیم و پس از آن مطالبات چایکاران پرداخت شود.

نجفی با تأکید بر اینکه چایکاران در شفت، املش و مناطق دیگر گیلان تک‌محصولی هستند، خاطرنشان کرد: از سال گذشته چایکاران منتظر فرا رسیدن اردیبهشت‌ماه برای برداشت برگ سبز چای بودند.

وی ادامه داد: امسال کمترین نرخ افزایش خرید تضمینی برگ سبز چای به میزان نرخ تورم در کشور اعلام شده است و از سیاست شورای اقتصاد حمایت کردیم، اما نباید مطالبات چایکاران چهار ماه تأخیر داشته باشد.

استاندار گیلان خطاب به تصمیم‌گیران و تامین‌کنندگان اعتبارات کشوری اظهار کرد: مسؤولان خزانه تلاش کنند پرداخت مطالبات چایکاران به‌روز شود.

نجفی با بیان اینکه نگران پرداخت مطالبات چایکاران هستم، تصریح کرد: امسال با توجه به افزایش تولید برگ سبز چای و مبلغ در نظر گرفته برای یارانه این محصول باید برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.