قدس آنلاین - گیلان - مریم غلام پور : فرماندار رشت گفت: تالاب عینک و بخش‌هایی از تالاب انزلی در سیطره گیاه مهاجم سنبل‌آبی است.

تالاب عینک در سیطره سنبل‌آبی است

سید عیسی مهدوی  با اشاره به اینکه اقدام‌هایی برای از بین بردن گیاه مهاجم سنبل‌آبی در تالاب عینک در حال انجام است، اظهار کرد: اکنون تالاب عینک و بخش‌هایی از تالاب انزلی در سیطره سنبل‌آبی است.

وی سنبل‌آبی را تهدید زیست‌محیطی دانست و تصریح کرد: زمان ورود گیاه مهاجم سنبل‌آبی بر اثر بی‌توجهی به این مهم صورت گرفته است.

فرماندار رشت با اشاره به خسارت‌های ناشی از وجود گیاه مهاجم سنبل‌آبی تصریح کرد: خسارت به تاسیسات کشاورزی و اکوسیستم طبیعی و آسیب به قایقرانی از جمله مضرات گیاه سنبل آبی است.

وی گیاه سنبل‌آبی را سرطان‌زا خواند و خاطرنشان کرد: ورود این گیاه به عنوان پدافند زیستی و غیر عامل بوده و نگه‌داری آن به صورت خانگی سرطان‌زا است.

مهدوی از بین بردن گیاه مهاجم سنبل آبی را مستلزم همکاری و هماهنگی تمام دستگاه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: تمام نهادها از جمله سازمان‌های مردم‌نهاد باید برای نابودی گیاه مهاجم سنبل آبی همت کنند.

وی با اشاره به اینکه گیاه سنبل‌آبی غیربومی و از آمریکای جنوبی است، یادآور شد: محیط زیست تالاب عینک و انزلی با این گیاه مانند آزولا با تهدید جدیدی مواجه می‌شود.

فرماندار رشت تکثیر سنبل‌آبی را بسیار زیاد دانست و متذکر شد: باید جلوی اثرات زیانبار گیاه سنبل‌آبی گرفته شود و این امر نیازمند همت جدی است.

وی با تصریح بر اینکه گیاه سنبل‌آبی بیش از 300 هکتار تالاب عینک را در خطر نابودی قرار داده است، تصریح کرد: این گیاه می‌تواند بستر فقر را در صنعت کشاورزی، ماهیگیری، گردشگری و ... فراهم کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.