قدس آنلاین / بابلسر / حسین احمدی : مدیرکل تامین اجتماعی مازندران به پرداخت ۸۴ میلیارد ریال مقرری بیمه بیکاری به ۱۰ هزار و ۶۷۱ نفر خبر داد.

۱۱هزار مازندرانی  بیمه بیکاری دریافت می کنند

علی اصغر محمودی در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی به پوشش 59 درصدی جمعیت مازندران اشاره نمود و گفت: یک میلیون و 850هزار نفر در مازندران تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که به نسبت جمعیت، از رتبه هشتم کشور برخوردار می باشیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی نهاد عمومی غیردولتی افتخار پوشش 42 میلیون نفر را در کشور دارد، افزود: 111 هزار بازنشسته و مستمری‌ بگیر تحت پوشش می باشند که با افراد تبعی شان جمعیتی معادل 250هزار نفر را شامل می شوند.

محمودی به وجود 110 هزار کارگاه در مازندران اشاره نمود و یادآور شد: بعداز شرق تهران، اصفهان و خراسان رضوی رتبه چهارم را از نظر تعداد کارگاه ها دارا هستیم.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه 20 نوع تعهد و خدمت را ارائه می دهیم، خاطرنشان کرد: این سازمان از نظر درآمد و هزینه خودگردان بوده و 90 درصد درآمد‌های این نهاد از درآمد حق بیمه‌هایی ست که از بیمه شده‌ها دریافت می‌شود.

محمودی با بیان اینکه با راستی آزمایی که در بیمه قالیبافان صورت رفته، بیمه 7هزار نفر قطع شده است، افزود: هم اکنون50هزار راننده درون‌شهری و برون‌ شهری، 40هزارکارگر ساختمانی و 30هزار قالیباف از بیمه تامین اجتماعی برخوردارند.

وی از جمع آوری لیست‌های کاغذی خبر داد و گفت: 99 درصد لیست های حق بیمه در مازندران بصورت الکترونیک ارائه می شود.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران با بیان اینکه 127هزار بیمه شده جدید دارای پرونده الکترونیکی می باشند، گفت: 40میلیارد ريال برای اجرای زیرساخت ها و تهیه تجهیزات برای الکترونیکی نمودن پرونده بیمه شدگان نیاز می باشد.

وی از الکترونیکی شدن 88 درصد ابلاغ ها خبر داد و افزود: بیش از یک میلیون جلد پرونده کاغذی که بعنوان شناسنامه بیمه شدگان می باشد، وجود دارد که به مرور الکترونیکی خواهد شد.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران به اجرای طرح کرامت رضوی در رابطه با بازنشستگان اشاره نمود و گفت: در راستای اجرای این طرح، 1500 نفر از مازندران عازم مشهد مقدس و یک کاروان نیز به زیارت عتبات و عالیات رفتند.

محمودی با اشاره به اینکه زمان پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران از 20 روز به 7 روز کاهش یافته است، اضافه نمود: برای نخستین‌بار از خرداد امسال حقوق بازنشستگاه بصورت متمرکز از تهران واریز می شود.

وی با بیان اینکه مازندران دارای پنج بیمارستان و13 درمانگاه در حال ارائه خدمات رایگان به بیماران می باشد، اضافه نمود: افتتاح نخستین و مجهزترین مرکز جراحی قلب باز شمال کشور در قائم‌شهر و نخستین مرکز پیوند قرنیه در بیمارستان حکمت ساری از جمله افتخارات سازمان تامین اجتماعی است.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران مطالبات معوقه را 350 میلیارد تومان اعلام نمود و افزود: 79 هزار کارگاه بدهکار در استان داریم و در جهت تثبیت اشتغال، بدهی کارگاه های خوش حساب تقسیط  و 50 تا 100درصد جریمه ها بخشیده خواهد شد.

وی در رابطه با پرسش خبرنگار قدس با بیان اینکه مصارف از منابع پیشی گرفته است، یادآور شد: تعادل بین منابع و مصارف نیازمند عزم ملی توسط مقامات تصمیم ساز مانند دولت و مجلس می باشد.

محمودی تاکید نمود: متاسفانه افرادی روی سفره تامین اجتماعی دعوت شده اند که متاسفانه هیچ گونه منابعی برایشان پیش بینی نشده است.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما آموزش را بحث جدی سازمان ذکر نمود و گفت: عمده مشکلاتی که سازمان ها با آن مواجه اند در منابع انسانی و آموزش نهفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.