قدس آنلاین/ درگز: رئیس هیأت کشتی پهلوانی و ورزش باستانی شهرستان درگز ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ورزش زورخانه ای، در خصوص اهمیت ورزش باستانی گفت: ورزش باستانی یک ورزش، یک عبادت و یک فرهنگ است و مرشد در زورخانه تنها در ذکر خدا و اهل بیت(ع) شعر می‌سراید، از این رو زورخانه را می‌توان محل عبادت نامید.

دولت به ورزش باستانی بی‌توجه است!

فردین ایرانی افزود: پهلوان، کسی است که علاوه بر قدرت بدنی بالا، دارای ارزش‌های معنوی است که در ایام قدیم، امین مردم بودند و مشکلات آن‌ها را حل می‌کردند.

وی با بیان اینکه زورخانه باید به مردم معرفی شود، گفت: متأسفانه در سال‌های گذشته این ورزش با وجود اهمیت و جایگاه مهمی که داشت، مورد غفلت قرار گرفت، اما امروز با رویکردهای جدیدی که وجود دارد، تلاش می‌شود تا دوباره ورزش باستانی احیا شود.

وی ادامه داد: حضور جوانان در حیات این ورزش باستانی نقش مهمی دارند، زیرا با جذب جوانان، این ورزش باستانی کشور اسلامی ما ماندگار می‌شود.

رئیس هیأت کشتی پهلوانی و ورزش باستانی درگز ضمن تشویق حضور نوجوانان و جوانان در این رشته ورزشی اذعان داشت: این ورزش علاوه بر سطح کشوری، مسابقات جهانی هم دارد و فرد ورزشکار می‌تواند در آن پیشرفت داشته باشد.

وی ادامه داد: مسابقات جهانی این ورزش، ماه گذشته با حضور ورزشکاران داخلی و بین المللی در شهر تبریز برگزار شد که مورد استقبال بی‌نظیر مردم قرار گرفت.

فردین ایرانی ضمن گلامندی از بی‌توجهی مسؤولان به ورزش باستانی خاطر نشان کرد؛ این ورزش که همواره در کنار نام حضرت علی(ع) برده می‌شد، همانند آن حضرت مظلوم واقع شده و مورد غفلت و بی‌توجهی مسؤولان است.

وی با انتقاد از بودجه کم اختصاص داده شده به این ورزش گفت: متأسفانه دولت بودجه مناسبی را برای این ورزش در نظر نگرفته است و هزینه رایج آن به صورت داوطلبانه از طرف ورزشکاران و منابع دیگر تأمین می‌شود.

رئیس هیأت کشتی پهلوانی و ورزش باستانی درگز با بیان اینکه ۸۰ باستانی کار در شهرستان حضور دارند، گفت: زورخانه درگز، شب‌های زوج بعد از اذان مغرب به مدت یک ساعت با آغوش باز پذیرای طرفداران این رشته ورزشی است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.