قدس آنلاین/ بیرجند: استاندار خراسان جنوبی توسعه اقتصادی مرز را عامل ماندگاری جمعیت در نقاط مرزی و روستاها دانست وگفت :این امر موجب توسعه خدمات و در نهایت توسعه اقتصادی منطقه خواهد بود .

توسعه اقتصادی مرز، عامل ماندگاری جمعیت درنقاط مرزی خراسان جنوبی است

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند ،سید علی اکبر پرویزی ظهر امروز دربازدید از پایانه مرزی ماهیرود با بیان اینکه مرز به عنوان یکی از مهم ترین ظرفیت های اقتصادی استان باید مورد توجه قرار گیرد اظهارداشت: دراین راستا باید زمینه های حضور سرمایه گذاران و تجار افغانی بیش از پیش در این منطقه فراهم شود .

وی تسهیل تجارت و ورود و خروج تجار و بازرگانان افغانی به استان را مورد تاکید جدی قرار داد و افزود :مدیران باید نهایت تلاش خود را به انجام برسانند تا شاهد توسعه تجارت و نیز حضور شرکای اقتصادی از کشور افغانستان و سایر نقاط ایران به این منطقه باشیم .

وی به منطقه ویژه اقتصادی بیرجند به عنوان یکی از زیر ساخت های مهم اقتصادی استان اشاره کرد وگفت:تقویت ،تعامل و همکاری بیش از پیش دستگاه های اجرایی به عنوان بدنه دولت با منطقه ویژه اقتصادی موجب توسعه سرمایه گذاری و سفر سرمایه گذاران در استان خواهد بود از اینرو لازم است مدیران مرتبط ضمن افزایش تعامل و همکاری با منطقه ویژه اقتصادی ،از سخت گیری های بی مورد به جد پرهیز کنند .

استاندارخراسان جنوبی با بیان اینکه نوع رفتار مدیران و کارگزاران در بخش های مختلف در مبادی ورودی کشور نقش بسیار زیادی در جذب تجار و سرمایه گذاران خواهد داشت گفت:باید تلاش کنیم تا مرز ماهیرود به عنوان یکی از گذرگاه های رسمی کشور نه تنها از حیث اقتصادی بلکه از حیث اخلاقی نیز در کشور نمونه و سرآمد باشد .

وی تجهیز پایانه مرزی ماهیرود را مورد تائید قرار داد و افزود :در بخش های مختلف از جمله گمرکات ،استاندارد ،بهداشت و....این پایانه باید به تجهیزات روز مجهز شده و به گونه ای برنامه ریزی شود تا ماندگاری کالا و مسافر در این منطقه به حداقل زمان ممکن کاهش یابد .

پرویزی تمرکز مدیریت برمعابر مرزی را از اولویت های مهم دولت در سطح کشور دانست و اظهارداشت :یکی از سیاست های مهم کاری دولت، واگذاری امور مرتبط با مرز به یک دستگاه است که این امر در استان خراسان جنوبی باید دنبال و اجرایی شود چرا که مدیریت چند گانه در این امور علاوه بر اتلاف وقت و هزینه موجب موازی کاری و در نهایت نارضایتی تجار و بازرگانان خواهد بود .

وی به اجلاس مشترک استانداران شرق کشور و والیان هرات، فراه ونیمروز که در تاریخ چهارم و پنجم مرداد ماه امسال با حضور وزیر کشور در مشهد برگزارمی گردد،اشاره کرد وبیان کرد :بازگشایی معابر رسمی شرق کشور از جمله دستور کارهای پیش بینی شده در این همایش است که بازگشایی ۳گذرگاه رسمی دو کوهانه ،یزدان و میل ۷۳ نیز از سوی استان خراسان جنوبی در این همایش مورد بررسی و پیگیری قرار می گیرد .

وی در احصاءمشکلات موجود در مرز در حوزه خدمات رسانی اشاره کرد و افزود از سوی دستگاه ها و متولیان امر ، مشکلات موجود در حوزه خدمات رسانی از جمله آب ،برق ،مخابرات و ....احصاء و آن دسته از پیگیری هایی که مقرر است در سطح ملی پیگیری شود در قالب های مشخص پیشنهاد گردد.

استاندار خراسان جنوبی به همراه تنی چند از مدیران استان از پایانه مرزی ماهیرود و همچنین بازارچه مرزی بازدید و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این منطقه قرار گرفت .

پرویزی همچنین با خانواده شهید اسد الله احراری در روستای درح از توابع شهرستان سربیشه که در تاریخ ۱۹ بهمن ماه ۱۳۶۰ در منطقه چزابه بر اثر اصابت آرپی جی به درجه رفیع شهادت نائل شده بود دیدار کرد و از نزدیک در جریان مسائل ،مشکلات و درخواست های آنان قرار گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.