قدس آنلاین: فرماندار تربت حیدریه گفت: تربت‌حیدریه یکی‌ از شهرستان‌های فعال خراسان رضوی درعرصه‌های فرهنگی است و تلاش ما این است که میزبان شایسته‌ای برای مرحله استانی سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن اداره کل اوقاف خراسان رضوی باشیم.

به دنبال میزبانی‌ای شایسته‌ از مرحله استانی سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن کریم اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی هستیم

به گزارش قدس آنلاین، حسن فتحی نیا ظهر امروز در نشستی خبری در شهرستان تربت‌ حیدریه با اشاره به برگزاری مرحله استانی س‍ی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در این شهرستان اظهار کرد: تربت‌حیدریه یکی‌ از شهرستان‌های فعال خراسان رضوی درعرصه‌های فرهنگی است و تلاش ما این است که میزبان شایسته‌ای برای مرحله استانی سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن اداره کل اوقاف خراسان رضوی باشیم.
فتحی‌نیا ادامه داد: تربت حیدریه سهم ویژه‌ای در حوزه فعالیت‌های قرآنی در استان دارد و هزینه این فعالیت‌ از سوی واقفان قرآنی تامین می‌شود.
وی سازمان اوقاف را یکی از نهادهای موفق کشور دانست و گفت: خوشبختانه پس از انقلاب اهتمام ویژه‌ای در حوزه احیای وقف، پاسداری از موقوفات و مدیریت مطلوب آن وجود داشته است، امروز موقوفه‌خواری دیگر دیده نمی‌شود و موقوفات تصرف شده نیز احیا شده‌اند زیرا اطلاعات عمومی نسبت به وقف افزایش یافته است.
فرماندار تربت‌ حیدریه خاطرنشان کرد:‌ بنا داریم به هر بهانه‌ای به سمت توسعه وقف و ایجاد موقوفات جدید اهتمام ورزیم زیرا این ظرفیت بزرگ، قابل توسعه است.
وی‌ با اشاره به برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن در تربت‌حیدریه گفت: به بهانه مرحله استانی مسابقات قرآن در تربت‌حیدریه تلاش می‌کنیم تا از ظرفیت تمامی فعالان و نخبگان قرانی استفاده شود.
فرماندار تربت حیدریه بیان کرد: اختتامیه مسابقات در فضایی بزرگ و متناسب با جمعیت حاضر برگزار می شود و چند مکان در این باره پیش بینی شده است که یکی از آنها پارک پیشکوه و در جوار مزار شهدای والا مقام است که از ظرقیت خوبی برخوردار است.
فتحی نبا گفت: در تربت حیدریه ۶۴ بقعه، هزار موقوفه و ۳۵ رقبه وحود دارد و مهمترین اقدام سه سال اخیر ساماندهی آنها بوده است و درآمد ۱۵۰ میلیون تومانی سال ۹۴ به ۵ میلیارد تومان در سال ۹۵ رسیده است
وی افزود برای این مسابقات یک ستاد اجرایی به ریاست امام جمعه، نائب رییسی بخشدار و دبیر ستاد اجرایی با مسئولیت رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تربت حیدریه تشکیل شده و ۷ کمیته اسکان (آموزش و پرورش)، اطلاع رسانی و خدمات تبلیغ، (معاونت فرهنگی شهرداری)، حمل و نقل (اداره حمل و نقل و پایانه‌ها)، پشتیبانی و تغذیه (دفتر هیئات مذهبی)، بازرسی، نظارت و ارزیابی (تمامی موسسات، تشکل ها و فعالان قرآنی)، امنیت، انتظامات و ترافیک (نیروی انتظامی) و روابط عمومی و رسانه (اداره اوقاف و امور خیریه) این شهرستان فعال شده است.
فرماندار تربت حیدریه گفت: اختتامیه مسایقات پرشور است و در دوره گذشته در قوچان ۷ هزار نفر حاضر بودند و برای این دوره در تربت حیدریه افزایش این تعداد پیش بینی شده است و به دنبال فضایی مناسب برای مراسم اختتامیه هستیم تا شاهد مشکلات دوره های گذشته نباشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.