تحرکات عربستان سعودی برای منسجم کردن همه تروریست‌های مخالف جمهوری اسلامی در جریان حضور ترکی فیصل در نشست گروهک تروریستی منافقین در پاریس علنی شد.

شلیک دیپلماسی سعودی!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از وطن امروز، تحرکات عربستان سعودی برای منسجم کردن همه تروریست‌های مخالف جمهوری اسلامی در جریان حضور ترکی فیصل در نشست گروهک تروریستی منافقین در پاریس علنی شد. سعودی‌ها با این حرکت عزم خود را برای مقابله تروریستی با ایران نشان دادند. تحرکات آنها در شمال عراق نیز نشان داد آنها برنامه ویژه‌ای برای غرب ایران طراحی کرده‌اند. به‌گزارش «وطن امروز»، اگر تا پیش از این مقامات سعودی برنامه‌ریزی‌های تروریستی خود علیه ایران را در جنوب شرقی ایران و در مرز پاکستان متمرکز کرده بودند و اشرار مسلح را در این منطقه جذب و علیه جمهوری اسلامی تجهیز می‌کردند اما در دوره جدید و پس از آشکار شدن ضعف سیاسی و نظامی سعودی‌ها در معرکه‌های یمن، عراق، سوریه و بحرین، آنها به دنبال استفاده از همه ظرفیت‌های تروریستی علیه ایران در مناطق مختلف منطقه هستند. بیش از یک ماه پیش در جریان عملیات‌های گروهک تروریستی موسوم به حزب دموکرات کردستان ایران در شمال غرب کشور، «وطن‌امروز» در گزارشاتی از همکاری‌های پنهان سعودی‌ها با اقلیم کردستان عراق برای فعال‌سازی این تروریست‌ها خبر داد.  منابع «وطن‌امروز» در این‌باره از جلسات و برنامه‌ریزی‌های سعودی‌ها در اقلیم کردستان عراق برای تجهیز تروریست‌های کومله و دموکرات خبر دادند. این هماهنگی‌ها در جریان سفر مرموزانه مسعود بارزانی به عربستان صورت گرفت و پس از آغاز به کار ثامر سبهان، سفیر سعودی در عراق، این همکاری‌ها با شدت و قدرت بیشتری دنبال شد. پس از این گزارشات نیز محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که به دلیل سوابق نظامی خود اطلاعاتی درباره تحرکات تروریستی در شمال غرب ایران دارد؛ از برنامه‌ریزی‌ها و تحرکات سعودی‌ها در تدارک عملیات‌های تروریستی غرب کشور خبر داد.  این اظهارات باعث شد توجهات نسبت به تحرکات سعودی‌ها در اقلیم کردستان عراق بیشتر شود البته در کنار این موضوع، فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز گزارشاتی درباره مقابله با تروریست‌ها در شمال غرب کشور ارائه دادند. در تازه‌ترین این گزارشات، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گزارشی از مقابله با گروهک‌های تروریستی در شمال غرب کشور ارائه کرد. سردار محمد پاکپور در این‌باره گفت: اخیراً اقداماتی از سوی دشمنان در راستای تجهیز گروهک‌های ضدانقلاب مستقر در شمال عراق انجام گرفت و چندین تیم با تجهیزات قابل ملاحظه به سمت ایران روانه کردند که با اقدامات سپاه ضربه سنگینی به این تیم‌ها وارد شد. فرمانده نیروی زمینی سپاه توضیح داد: نصرت الهی و رشادت‌های رزمندگان اسلام موجب شد ضربه سنگینی به تیم‌های ضدانقلاب وارد شود که در هفته‌های گذشته خبرهای مربوط به این عملیات‌ها در مناطق شمال غرب، غرب و جنوب شرق به اطلاع ملت شریف ایران رسید. وی افزود: مرزهای برخی کشورهای همسایه ما از امنیت لازم برخوردار نبوده و مورد سوءاستفاده اشرار و ضدانقلاب برای اقدامات تروریستی و خرابکاری قرار می‌گیرد اما بحمدالله با اشراف اطلاعاتی و حضور مقتدرانه رزمندگان نیروی زمینی سپاه، تمامی توطئه‌های آنان تاکنون خنثی و نقش بر آب شده است. فرمانده نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: تا سال 89 در بخش‌هایی از مرزهای جمهوری اسلامی ایران در شمال غرب و جنوب شرق به‌دلیل شرایط جغرافیایی منطقه نیروهای خودی حضور نداشتند که با اقدامات و عملیات‌هایی که تا سال 94 در آن مناطق صورت گرفت، هم‌اکنون شاهد حضور پررنگ و جدی رزمندگان نیروی زمینی سپاه در آن مناطق هستیم.
طراحی ترور در کنسولگری سعودی
محسن رضایی نیز که این روزها درباره طراحی‌های ضد ایرانی سعودی در اقلیم کردستان عراق سخن می‌گوید، این بار از نقش مستقیم کنسولگری عربستان در اقلیم کردستان عراق، در عملیات‌های تروریستی گروهک‌های این منطقه علیه ایران گفت. محسن رضایی در این‌باره گفت: کنسولگری عربستان در شمال عراق به‌منظور مداخله در امور ایران و عراق به حزب کومله کمک می‌کند و تروریست به ایران اعزام می‌کند که با هوشیاری نیروهای انقلاب، با شکست مواجه شده است. رضایی با اشاره به اختلافات بنیادین ایران با سعودی بویژه درباره استقلال کشورها، گفت: ما این اعتقادات را داریم و با عربستان که به این اصول متعهد نیست مشکل داریم. سعودی‌ها شرورترین حکومت روی زمین هستند و با جنون خود منطقه را به آشوب می‌کشند. اظهارات محسن رضایی درباره نقش مستقیم سعودی‌ها در تجهیز و هدایت تروریست‌های مستقر در خاک اقلیم کردستان عراق برای انجام خرابکاری در ایران البته صرفا یک ارزیابی سیاسی نیست. طی ماه‌های گذشته سعودی‌ها دیدارهای مختلفی با احزاب تروریست فعال علیه ایران در خاک اقلیم کردستان عراق داشته‌اند. «وطن امروز» بزودی اسنادی درباره این دیدارها و هماهنگی میان تروریست‌ها و رژیم سعودی منتشر خواهد کرد؛ اسنادی که حاکی از هماهنگی اقلیم کردستان عراق با سعودی‌ها در تجهیز تروریست‌ها و روانه‌سازی آنها برای خرابکاری در ایران است.
دستگاه ظریف اینجا هم ساکت است!
سکوت وزارت امور خارجه ایران در قبال رفتار غیرمسؤولانه خاندان بارزانی در اقلیم کردستان عراق نیز قابل تامل است. تروریست‌های وابسته به شاخه مصطفی هجری طی ماه‌های اخیر فعالیت‌های تروریستی در خاک ایران را آغاز کرده‌اند. تلویزیون کردستان عراق وابسته به نیچروان بارزانی، نخست‌وزیر این اقلیم نیز برنامه‌های هفتگی ثابتی برای دفاع از عملیات‌های تروریستی این گروهک در ایران تدارک دیده و پخش می‌کند. دفتر مرکزی این گروهک تروریستی نیز در اربیل در خاک اقلیم کردستان عراق واقع است. پس از انتشار گفت‌وگوی اخیر «وطن امروز» با ناظم دباغ، نماینده اقلیم کردستان در ایران، این شبکه تلویزیونی با دعوت از فرماندهان نظامی گروهک مصطفی هجری، ضمن حمایت از این تروریست‌ها، با آنها گفت‌وگویی انجام داد. گفت‌وگویی که  در آن فرماندهان نظامی این گروهک بر ادامه عملیات‌های تروریستی خود در ایران تاکید کردند. این در حالی است که براساس توافقنامه‌ای که سال 1996 میان ایران و اقلیم کردستان عراق منعقد شده، این اقلیم باید مانع هرگونه عملیات تروریستی گروهک‌ها از خاک اقلیم علیه ایران شود. رفتار خاندان بارزانی در کردستان عراق نشان داده آنها توجهی به این توافقنامه ندارند؛ موضوعی که باعث شد نیروی زمینی سپاه پاسداران در چند نوبت مقر تروریست‌ها در اقلیم کردستان را با توپخانه مورد هدف قرار دهد. با این وجود اما هنوز وزارت امور خارجه اعتراضی به این رفتار شرورانه اقلیم کردستان عراق انجام نداده است!
دستگیری 3 مظنون حادثه دالاهو
3 نفر مظنون به عاملیت در حادثه تروریستی دالاهو دستگیر شدند. به گزارش مرصاد، بعد از ادعای گروه تروریستی موسوم به پاک در پذیرش مسؤولیت حادثه دالاهو، سه نفر در این رابطه توسط اطلاعات سپاه نبی‌اکرم(ص) کرمانشاه دستگیر شدند. یک منبع آگاه در این رابطه گفت: این 3 نفر از سرشاخه‌های این گروه تروریستی هستند. وی افزود: بررسی‌های اولیه در ابعاد دیگر و درباره برخی دیگر از گروه‌های مظنون نیز ادامه دارد. حادثه تروریستی دالاهو در سوءقصد به جان برخی مسؤولان کرمانشاه انجام شد که طی آن فرماندار دالاهو شدیدا زخمی شد و 2 نفر دیگر از مسؤولان به شهادت رسیدند.
عادل الجبیر به عواقب سخنانش بیندیشد
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به سخنان وزیر خارجه سعودی گفت: عادل الجبیر ظاهرا هر موقع دچار سرخوردگی می‌شود، سخنان مضحکی درباره کشورمان به زبان می‌آورد. بهرام قاسمی افزود: عادل الجبیر که این روزها سخت سرگرم پاک کردن جای پای دخالت‌های سران، مقامات و سازمان‌های رسمی کشورش در عملیات‌های گوناگون تروریستی چند دهه اخیر است، گمان می‌برد با فرافکنی می‌تواند افکار عمومی جهان را از رسوایی‌های بی‌پایان کشورش به عنوان پدر القاعده و داعش منحرف کند. بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرد: البته قابل درک است که وزیر خارجه سعودی روزهای سختی را در آستانه انتشار گزارش محرمانه ١١ سپتامبر سپری کرده و روزهای سخت‌تری را نیز انتظار می‌کشد. وی ادامه داد: بدون تردید ابعاد و تبعات چنین اطلاعات مهمی درباره منابع کشور حامی تروریسم از دیدگاه افکار عمومی دنیا و ملت‌های قربانی تروریسم در سال‌های پس از ١١ سپتامبر ٢٠٠١ مخفی نخواهد ماند. قاسمی به الجبیر توصیه کرد در مواقعی که دچار سرخوردگی می‌شود از اظهار نظر اجتناب ورزد و به عواقب سخنان خود کمی بیشتر بیندیشد. گفتنی است پیش از این وزیر خارجه عربستان در گفت‌وگو با شبکه یورونیوز ضمن بیان اظهاراتی بی‌اساس علیه ایران گفته بود نمی‌توانیم ایران را تحمل کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.