وزارت کشور و بسیج برای استفاده از ظرفیت بسیج در مدیریت بحران‌های طبیعی تفاهمنامه امضا کردند.

تفاهمنامه وزارت کشور و بسیج

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، اسماعیل نجار معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در مراسم امضای تفاهمنامه مشترک مدیریت بحران با سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج با توانمندی بالای خود، قادر است اقدامات مقابله ای را هنگام وقوع بلایا و بحران بشکلی که حتی در ذهن ممکن است متصور نباشد به انجام برساند.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این نیز زمینه همکاری مشترک با بسیج و نیروهای مسلح فراهم بوده است اما از امروز، این همکاری ها هدایت شده تر دنبال خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به برگزاری مانور بزرگ سپاه در بوستان ولایت که چندی پیش برگزار شد، اظهار داشت: در این مانور که به خوبی برگزار شد همه زوایای زلزله پیش بینی شده بود و نمایندگان سازمان ملل که در این مانور حضور داشتند توانمندی بسیج را در این مانور تایید کردند.

نجار با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در استفاده ازهمه ظرفیت های مسئولین برای مقابله با حوادث طبیعی چهارگانه و نیز حادثه خیز بودن کشور ایران، افزود: ایران مقام چهارم را در وقوع بلایا و حادثه خیزی داراست بنابراگر قادر به رخداد این حوادث نیستیم باید بتوانیم وقوع آنها را به حداقل برسانیم.

وی با بیان اینکه بسیج درهمه جغرافیای ایران درشهرها و حتی روستاهای دورافتاده پایگاه فعالیت دارد، ابراز امیدواری کرد تا با استفاده ازتوان و ظرفیت بسیج بتوان اقدامات لازم را برای کمک به مردم به انجام رساند.

در ادامه جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین هم گفت: بسیج یک ظرفیت بی نظیر ازخود مردم و برای مردم است و در همه عرصه های نظام جمهوری اسلامی که لازم بوده همچون دفاع مقدس و یا امداد و نجات در صفوف مقدم حضور داشته است وهمچنان نیز در حوزه مدیربت بحران نیز حضور فعال خواهد داشت.

سردار علی فضلی اظهار داشت: تکلیف اسلامی انقلاب و دینی ما این است که بر اساس تفاهمنامه مشترک منعقد شده با مدیریت بحران با سازماندهی بخشی از توان بسیج به شکل سازمان یافته و هدفمند برابر آنچه که در گذشته بوده و آنچه انتظارات سازمان مدیریت بحران است با اشراف به مقابله با بحران های چهارگانه اقدام کند.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر بیش از دو هزار بسیجی و 500 گردان از آموزش های متناسب امداد و نجات در سراسر کشور برخوردار شده اند و به دلیل گستردگی درهمه کلانشهرها و روستاها و حتی در همه جغرافیای ایران حضور دارند که حضورشان منشاء خیر و برکات است.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین ابراز امیدواری کرد که با تجهیز بیشتر وانسجام و هماهنگی نیروهای بسیج بسیج بتواند برابر تدیبر مدیریت بحران گام برداد و انتظارات را در سطح ملی و استانی به انجام برساند.

وی با بیان اینکه در یک ماه گذشته در کشور قریب 200 آتش سوزی رخ داده است که برخی شرایط ملی داشته است، گفت: امیدواریم بسیج بتواند همچون همیشه هر چه منسجم تر در دفع بلایا و بحران ها اقدام کند.

سردار فضلی با بیان اینکه بسیج اردوگاههای فراوانی در نقاط مختلف کشور در اختیار دارد، افزود: با تجهیز این اردوگاهها می توان امکانات امدادی را در آنها نگهداری کرد و در شرایط اضطراری و بحران این ظرفیت را در مدیریت بحران و نیز مردم گذاشت.

جانشین رئیس بسیج مستضعفین در ادامه با اعلام آمادگی جامع بسیج گفت: بر اساس تفاهمنامه سازماندهی تر برای حوادث غیرقابل پیش بینی اقدام خواهیم کرد و امید است که با کمک دوستان ولطف خداوند در کوتاهترین زمان توفیقات لازم حاصل شود.

درادامه سردار 'نصرت الله سیف' معاون عملیات سازمان بسیج هم گفت: امضای تفاهمنامه مشترک مدیریت بحران با بسیج پیرو انعقاد تفاهمنامه با نیروهای مسلح امروز انجام شد.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر بسیج دارای بیش از 50 هزار پایگاه عملیاتی با نیروهای سازماندهی شده در همه اقشار جامعه از قبیل ادارات، سازمانها و محلات، شهر و روستا است که می تواند بموقع در صحنه بویژه حوادث حاضر شود.

سردارسیف با بیان اینکه بیش از 80 درصد کشور حادثه خیر و سیل خیز است، گفت: بسیج آمادگی دارد تا بتواند بصورت خودجوش و تخصصی در کنار عوامل امداد و نجات بموقع در صحنه حوادث حاضر شود و یاری رسان باشد.

معاون عملیات بسیج مستضعفین ابراز امیدواری کرد با امضای این تفاهمنامه سازماندهی شده و نیز هماهنگی بعمل آمده، بتوان هر چه بیشتر از ظرفیت و نیروهای آماده و دلسوز بسیج در حوادث غیرمترقبه استفاده کرد.

گفتنی است تفاهمنامه مشترک سازمان مدیریت بحران با بسیج مستضعفین امروز یکشنبه با حضور مسئولان نیروهای مسلح و بسیج به امضا رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.