فرستاده ویژه باراک اوباما در ائتلاف ضد داعش روز یکشنبه با اعلام این که، دوران تسلط داعش بر بخش های وسیع عراق سپری شده است، افزود: تاکنون بیش از ۶۰ درصد از مناطق تحت کنترل داعش در عراق آزاد شده است.

 دوران داعش در عراق و سوریه سپری شده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، «برت مک گورک» فرستاده ویژه باراک اوباما در ائتلاف بین المللی علیه داعش در گفت و گو با این شبکه خبری افزود: تمرکز ائتلاف بین المللی نابودی داعش در عراق و سوریه است.
وی گفت: حملات ائتلاف بین المللی علیه مواضع داعش در عراق و سوریه همچنان ادامه دارد و هدف بعدی ائتلاف، خشکاندن منابع مالی گروهک تروریستی داعش و مبارزه با دستگاه های تبلیغاتی، رسانه ای و فکری این گروه تروریستی است.
برت مک گورک افزود: پس از آزادسازی شهر منبج سوریه از دست داعش، شاهد متلاشی شدن این گروه تروریستی هستیم، چراکه یکی از راه های اصلی کمک رسانی آن ها قطع شده است.
وی همچنین گفت: راهبرد آتی ائتلاف بین المللی علیه داعش مشارکت ساکنان محلی در مبارزه با گروه داعش است تا نتایج بهتری کسب شود.
فرستاده ویژه باراک اوباما در حالی در خصوص آزادسازی و مشارکت نیروهای ائتلاف در مبارزه با داعش در عراق و سوریه صحبت می کند که مقام های عراقی و سوری بارها اظهار داشته اند که نیروهای نظامی داخلی قادر به مبارزه با گروه تروریستی داعش هستند.
پیشتر نیز نیروهای عراقی موفق شده بودند تا با کمک نیروهای مردمی عراق شهر فلوجه و رمادی را از دست داعش آزاد کنند.
همچنین روز گذشته منابع وابسته به مخالفان دولت سوریه اعتراف کردند که از ماه سپتامبر 2014 تاکنون، 594 غیر نظامی در حمله جنگنده های ائتلاف تحت رهبری آمریکا به تعدادی از استان های سوریه کشته شده اند.
در شدیدترین حملات ائتلاف طی ماه های گذشته به سوریه، سه شنبه هفته گذشته جنگنده های ائتلاف به روستای طوخان در شهر منبج حمله کردند که دستکم 212 غیرنظامی کشته شدند.
پیشتر وزارت خارجه سوریه نیز در نامه های خود به جامعه بین المللی به شدت حملات هواپیماهای ائتلاف به غیرنظامیان و تاسیسات زیربنایی به جای حمله به گروه های تروریستی مانند داعش را محکوم کرده و افزوده بود: دولت های فرانسه و آمریکا در جنگ با تروریسم یک سیاست واحد را در پیش نگرفته و دچار تناقض و عدم جدیت هستند و به همین دلیل هرگز با دولت و ارتش سوریه که با تروریسم در این کشور مبارزه می کنند، هماهنگ نیستند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.