تشکیلات خودگردان فلسطین امروز یکشنبه تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت صدها واحد صهیونیست نشین در شهر قدس اشغالی را محکوم کرد.

 تشکیلات خودگردان تصمیم تل آویو برای ساخت واحدهای جدید در قدس را محکوم کرد/رژیم صهیونیستی خانه ۲ اسیر را تخریب می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، یوسف المحمود سخنگوی رسمی دولت فلسطین اصرار مقامات صهیونیست برای ساخت واحدهای صهیونیست نشین در اراضی شهروندان فلسطینی و استمرار توسعه شهرک سازی در قدس اشغالی و سایر اراضی اشغالی فلسطین را محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، المحمود نسبت به خطرات اقدامات اشغالگرانه رژیم صهیونیستی که در راستای تشدید تجاوزات این رژیم در سراسر اراضی فلسطینی اعم از آسیب رسانی به جان شهروندان فلسطینی، شهرک سازی و مجازات جمعی فلسطینیان رخ می دهد، هشدار داد.

وی تصریح کرد که مسئولیت کامل این تجاوزات بر عهده رژیم صهیونیستی است که سعی دارد واقعیت اشغالگری را تثبیت کرده و تمامی امکانات و هر گونه تلاش برای احیای روند سیاسی مبتنی بر اساس راه حل دو دولت که تمامی طرف های بین المللی و منطقه ای خواهان آن هستند، به نابودی بکشاند.

گزارشات اسرائیلی نشان می دهد که کمیته محلی برنامه ریزی و ساخت و ساز وابسته به شهرداری قدس اشغالی با طرح ساخت 770 واحد صهیونیست نشین جدید از مجموع 1200 واحد در منطقه ای واقع شده بین شهرک «گیلو» در جنوب قدس اشغالی و شهر بیت جالا در استان بیت لحم، موافقت کرده است.

رژیم صهیونیستی به رغم اعتراض و انتقاد گسترده بین المللی همچنان به شهرک سازی در اراضی فلسطینی ادامه می دهد و هم اکنون ساخت و ساز در چندین شهرک یهودی نشین در قدس اشغالی و کرانه باختری در جریان  است.

درهمین رابطه یک پایگاه صهیونیستی به نقل از مئیر ترجمان رئیس کمیته نقشه کشی و ساخت و ساز رژیم صهیونیستی تصریح کرد که همچنان به شهرک سازی ادامه می دهد و هیچ توجهی به تصمیمات مسئولان سیاسی این رژیم و انتقادات بین المللی از شهرک سازی ندارد.

همچنین بنیامین نتانیاهو و آویگدور لیبرمن نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ماه گذشته تصمیم به ساخت 800 واحد مسکونی جدید در شهرک یهودی نشین معالیه ادومیم در قدس اشغالی در واکنش به عملیات های مقاومتی فلسطینیان گرفتند.

وزارت خارجه آمریکا ضمن محکوم کردن این تصمیم رژیم صهیونیستی، تاکید کرد که سیاست شهرک سازی رژیم صهیونیستی و مشروعیت بخشی به شهرک های غیر قانونی موجب نابودی راه حل تشکیل دو کشور می شود.

تشدید نگرانی رژیم صهیونیستی از عملیات‌های تیراندازی نیروهای مقاومت

عملیات های تیراندازی مبارزان فلسطینی به سوی نظامیان و شهرک نشینان یهود در کرانه باختری و قدس که از آغاز انتفاضه قدس همچنان ادامه دارد، دستگاه های امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی را به شدت نگران کرده است.

این عملیات ها همچنان رژیم اشغالگر قدس را به چالش کشیده است و سران تل آویو قادر به مقابله با آن نیستند. 

نظامیان ارتش اسرائیل بیش از هر زمان دیگر نسبت به عملیات های تیراندازی نیروهای مقاومت نگران هستند.

رسانه های صهیونیستی از نیروهای مقاومت که اقدام به تیراندازی می کنند به عنوان اشباح یاد می کنند، این رسانه ها بارها اذعان کرده اند که این نیروها معلوم نیست کی و کجا ظاهر می شوند.

شاید برجسته ترین مشخصه عملیات های تیراندازی نیروهای مقاومت استفاده آنان از سلاحی بنام "الکارلو" است که ساخت بومی می باشد و در مناطق کرانه باختری؛ به ویژه استان الخلیل مورد استفاده قرار می گیرد، دشمن صهیونیستی این استان را از زمان اجرای عملیات "عتنائیل" به محاصره کامل خود درآورده است.

گروه جدیدی از اسرا دست به اعتصاب غذا می‌زنند

رئیس هیئت امور اسرا و آزادشدگان فلسطینی اعلام کرد که گروه جدیدی از اسرای در بند زندان های رژیم صهیونیستی طی روزهای آینده در اعتراض به بازداشت اداری دست به اعتصاب غذا می زنند.

عیسی قراقع گفت که پیام 48 اسیری که دست به اعتصاب غذا زده اند، اعمال فشار بر طرف اسرائیلی برای کمک به اسرای اعتصاب کننده غذا به خصوص بلال کاید است که از 40 روز پیش دست به اعتصاب غذا زده است و علاوه بر وی دو برادر اسیر به نام های محمد و محمود البلبول نیز از 20 روز پیش اعتصاب غذا کرده اند.

قراقع اظهار داشت که اجماع بین المللی درباره محکومیت بازداشت اداری وجود دارد و اسرای فلسطینی در بند زندان های رژیم اشغالگر بهای سنگینی برای آن پرداخت می کنند و ظلم حقیقی علیه آنها اعمال می شود.

رژیم صهیونیستی خانه 2 اسیر را تخریب می‌کند

کابینه رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه با تخریب منازل مجریان عملیات شهادت طلبانه در شهر تل آویو موسوم به "عملیات السارونه" موافقت کرد.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت ضمن اشاره به این مطلب، افزود که این اقدام پس از صدور فرمان ارتش اسرائیل مبنی بر تخریب خانه های مجریان این عملیات صورت گرفت.

محمد و خالد مخامره از شهرک یطا واقع در شهر الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری چندی پیش به سوی گروهی از شهرک نشینان اسرائیلی در مجتمع تجاری السارونه شهر تل آویو آتش گشودند که در پی این اقدام 4 تن از آنان به هلاکت رسیده و بیش از 40 تن دیگر هم زخمی شدند. 

مجریان این عملیات در زندان های اسرائیلی به سر می برند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.